رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
سرزمین آوارگان» پیشتاز شد

معرفی نامزدهای آکادمی استرالیا

آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا اسامی نامزدهای امسالش را در بخش سینما و تلویزیون در دهمین دوره اهدای جوایز بین‌المللی معرفی کرد. به نقل از ورایتی، در نامزدهای امسال آکادمی استرالیا «سرزمین آوارگان» ساخته کلویی ژائو موفق شد تا با کسب ۶ نامزدی موفق‌ترین فیلم شود. این فیلم نامزدی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری […]

آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا اسامی نامزدهای امسالش را در بخش سینما و تلویزیون در دهمین دوره اهدای جوایز بین‌المللی معرفی کرد.

به نقل از ورایتی، در نامزدهای امسال آکادمی استرالیا «سرزمین آوارگان» ساخته کلویی ژائو موفق شد تا با کسب ۶ نامزدی موفق‌ترین فیلم شود. این فیلم نامزدی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را کسب کرد.

«دادگاه شیکاگو ۷» نیز با ۵ نامزدی فیلم بعدی در میان انتخاب شدگان بود. چادویک بوزمن فقید با کسب ۲ نامزدی پس از درگذشتش برای «بلک باتم ما رینی» و «۵ هم‌خون» همچنان نام خود را در تاریخ ثبت می‌کند.

در سال‌های گذشته جوایز بین‌المللی آکادمی استرالیا در ۷ بخش جایزه داده است که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر اصلی مرد و زن، بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل بوده است.

در سال ۲۰۲۱ آکادمی استرالیا به این جوایز افزوده است و بهترین جوایز تلویزیونی شامل بهترین سریال درام، بهترین سریال کمدی، بهترین بازیگر مرد و زن سریال را نیز انتخاب کرده است.

اسامی نامزدها عبارتند از:

بهترین فیلم بین‌المللی

«پدر»، «میناری»، «سرزمین آوارگان»، «زن جوان امیدبخش»، «دادگاه شیکاگو ۷»

بهترین کارگردانی سینما

پیتر داکتر برای «روح»، امرالد فنل برای «زن جوان امیدبخش»، دیوید فینچر برای «منک»، آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷»، کلویی ژائو برای «سرزمین آوارگان»

بهترین فیلمنامه

«پدر»، «منک»، «سرزمین آوارگان»، «زن جوان امیدبخش»، «دادگاه شیکاگو ۷»

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی

ریز احمد برای «آوای متال»، چادویک بوزمن برای «بلک باتم ما رینی»، آدارش گوراو برای «ببر سفید»، آنتونی هاپکینز برای «پدر»، گری اولدمن برای «منک»

بهترین بازیگر زن نقش اصلی

وایولا دیویس برای «بلک باتم ما رینی»، ونسا کربی برای «تکه‌های یک زن»، فرانسیس مک دورماند برای «سرزمین آوارگان»، کری مولیگان برای «زن جوان امیدبخش»، الیزا اسکانلن برای «دندان شیری»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

ساشا بارون کوهن برای «دادگاه شیکاگو ۷»، چادویک بوزمن برای «۵ هم‌خون»، بن مندلسون برای «دندان شیری»، مارک رایلنس برای «دادگاه شیکاگو ۷»، دیوید استراترن برای «سرزمین آوارگان»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل

ماریا باکالوا برای «بورات ۲»، اولیویا کولمن برای «پدر»، سیرشا رونان برای «آمونیت»، آماندا سیفرید برای «منک»، سوانکی برای «سرزمین آوارگان»

بهترین سریال درام

«تاج، «ممکن است نابودت کنم»، «مندلورین»، «جاده اسرارآمیز»، «گامبی وزیر»

بهترین سریال کمدی

«پس از زندگی»، «کبیر»، «شیتس کریک»، «آموزش جنسی»، «آنچه ما در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

بهترین بازیگر مرد سریال

جیسون بیتمن در «اوزارک»، هیو گرانت در «فروپاشی»، دنیل لوی در «شیتس کریک»، پل مسکال در «مردم عادی»، آرون پدرسن در «جاده اسرارآمیز»

بهترین بازیگر زن سریال

کیت بلانشت در «میس آمریکا»، دیزی ادگار جونز در «مردم عادی»، نیکول کیدمن در «فروپاشی»، کاترین اوهارا در «شیتس کریک»، آنیا تیلور جوی در «گامبی وزیر»

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار