رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

فیلم کوتاه «نیستن» به کارگردانی علی میانجی این روزها در بسته «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران است. علی میانجی فیلم‌سازی را از سال ۹۲ شروع کرده و تا به حال فیلم‌های «فرهاد»، «بیست ماه و بیست روز»، «اضافه‌های دوست داشتنی»، «سلام خداحافظ» ، مستند «سیاهکل» و «نیستن» را کارگردانی کرده […]

فیلم کوتاه «نیستن» به کارگردانی علی میانجی این روزها در بسته «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران است.

علی میانجی فیلم‌سازی را از سال ۹۲ شروع کرده و تا به حال فیلم‌های «فرهاد»، «بیست ماه و بیست روز»، «اضافه‌های دوست داشتنی»، «سلام خداحافظ» ، مستند «سیاهکل» و «نیستن» را کارگردانی کرده است.

در خلاصه داستان «نیستن» آمده است: «دختری به نام مژگان در حال انجام کارهایش است برای رفتن از ایران و پیرمردی به نام رستم تلاش می‌کند که ایران زنده بماند».

کارگردان این فیلم کوتاه در یادداشتی در مورد فیلمش نوشته است: «از یک سالی به بعد همه چیز عوض شد خیلی از عزیزان دلم و دوستانم که هر وقت غصه داشتیم کنار هم بودیم و حال هم را خوب می‌کردیم رفتن، همه رفتن…چقدر کسایی که عاشق ایران بودن رفتند کشوری دیگر. فکر می‌کردند جاهای دیگر بهتر از ایران است، ولی اشتباه کردند و پدر و مادر و خواهر و برادر و دوست خودشان را  رها کردند و رفتند. باز هم می‌گویم اشتباه کردند هیچ جا سرزمین آدم نیست هیچ جا مثل سرزمین خودت راحت زندگی نمی‌کنی، رفتن هیچ چیزی را درست نمی‌کند. وقتی عزیزان زندگی را فراموش می‌کنی و برای همیشه می‌روی هیچ جایی نمی‌توانی با آرامش زندگی کنی…».

فیلم کوتاه «نیستن» تا به حال در هشتمین جشن خانه سینما و جشن تصویر سال حضور داشته و پخش جهانی فیلم به تازگی آغاز شده است.

نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده : علی میانجی-مدیر فیلم بردارى:داریوش نستوه- فیلمبردار: شاهین شیرزادى- طراح گریم: پریا روشن- طراح صحنه و لباس: على میانجى- مدیر صدابردارى: یاسر رمضانى- دستیار اول کارگردان: آرش جمشیدى- منشی صحنه: آوا شعبانى- مدیر تولید و برنامه ریز: حسین ایرجى-مشاور فیلم‌نامه: ایمان عربی- تدوین: احسان واثقى-طراحی و ترکیب صدا : رامین ابوالصدق- موسیقی : سحر شاطری، نغمه مراد آبادی- گرافیست : فریده براتی- برق: کریم جهانبخش- عکاس : محمد مهدی پور- بازیگران:محمود نظرعلیان، مهسا محب اهری، پروین ملکی

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار