رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

پنج فیلم مستند نامزد دریافت جایزه سزار در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. این چهل و ششمین دوره جوایز سزار است که ۱۲ مارس سال جاری برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ۵ فیلم مستندی که نامزد دریافت جایزه سزار سال ۲۰۲۱ شدند، به این شرح […]

پنج فیلم مستند نامزد دریافت جایزه سزار در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. این چهل و ششمین دوره جوایز سزار است که ۱۲ مارس سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ۵ فیلم مستندی که نامزد دریافت جایزه سزار سال ۲۰۲۱ شدند، به این شرح هستند:

نوجوانان (سباستین لیفشیتز)

کراوات (اتین شیو، ماتیاس تری)

سیریل مزرعه‌دار؛ ۳۰ سال، ۲۰ گاو، شیر، کره، بدهی (رودولف مارکونی)

تاریخ از یک نگاه (ماریانا اُترو)

کشوری که خردمند است (داوید دو فرسنه)

جایزه سزار César Awards معتبرترین جایزه سینمایی کشور فرانسه و معروف به اسکار فرانسوی است که در سال ۱۹۷۵ پایه‌گذاری شده و نامزدهای دریافت جایزه و برندگان آن توسط اعضای آکادمی هنرها و فنون سینمایی فرانسه برگزیده می‌شوند.

در بخش فیلم‌های سینمایی، فیلم «چیزهایی که می‌بینیم، چیزهایی که انجام می‌دهیم» ساخته «امانوئل موره» با نامزدی در ۱۳ بخش، پیشتاز جوایز سزار سال ۲۰۲۱ بوده است.

فیلم «خداحافظ مورون» ساخته «آلبرت دوپونته» و «تابستان ۸۵» به کارگردانی «فرانسوا اوزون» نیز هر یک در ۱۲ شاخه از جوایز سزار ۲۰۲۱ نامزد کسب جایزه شده اند و فیلم «دو نفر از ما» ساخته «فیلیپو منگتی» که امسال نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار است و به جمع ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین المللی راه یافته هم در چهار شاخه جوایز سزار شانس کسب جایزه دارد.

در بخش بهترین فیلم خارجی هم فیلم‌هایی از کشورهای انگلستان، لهستان، آمریکا، دانمارک و اپانیا حضور دارند.

چهل و ششمین دوره جوایز سزار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۱ (۲۲ اسفند) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار