رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
نه زنان، نه سیاهپوستان؛

سریال‌های نتفلیکس زیر ذره‌بین

الجزیره در گزارشی با تمرکز بر نتایج یک تحقیق درباره سریال های نتفلیکس، به این واقعیت پرداخته است که «سریال های بزرگ‌ترین سامانه پخش «آنلاین» فیلم و سریال در جهان، در ظاهر به حضور زنان در صحنه توجه زیادی نشان می دهند، این در حالی است که کمبود فرصت برای سازندگان رنگین پوست و بی […]

الجزیره در گزارشی با تمرکز بر نتایج یک تحقیق درباره سریال های نتفلیکس، به این واقعیت پرداخته است که «سریال های بزرگ‌ترین سامانه پخش «آنلاین» فیلم و سریال در جهان، در ظاهر به حضور زنان در صحنه توجه زیادی نشان می دهند، این در حالی است که کمبود فرصت برای سازندگان رنگین پوست و بی توجهی به افراد با نیازهای ویژه در فیلم و سریال‌های این شبکه جهانی دیده می‌شود.»

نتفلیکس به تازگی از اولین تحقیق جامع خود درباره محتوای تولیداتش رونمایی کرده است.

الجزیره با نگاهی به این تحقیق نوشته است: بررسی‌های تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که قهرمانان بیش از ۵۰ درصد از فیلم و سریال‌های نتفلیکس زنان بوده‌اند؛ این امر نشان دهنده آن است که سرویس پخش نتفلیکس به برابری جنسیتی در نمایش فیلم و سریال رسیده است.

در این مطالعه ترکیب شخصیت‌ها، ملیت‌ها، قصه‌ها، نویسندگان و کارگردانان ۱۲۶ فیلم و ۱۸۰ سریال پخش شده از این شبکه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بررسی شده است؛ همچنین بررسی نفش زنان در ۱۰۰ فیلمی که بیشترین تماشاگر را داشته‌اند، جزو محورهای اصلی این تحقیق بوده است.

طبق داده‌های به دست آمده از این تحقیق، زنان ۵۲ درصد از کل تولیدات نتفلیکس را رهبری کرده‌ و در ۴۱ درصد از فیلم‌هایی که بیشترین موفقیت را کسب کرده‌اند مشارکت داشته‌اند.

همچنین زنان بیش از ۲۳ درصد از فیلم‌های داستانی را کارگردانی کرده‌اند و این رقم در مقایسه با ساخت فیلم‌ها در هالیوود توسط زنان که حدود ۷ درصد بوده است، پیشرفت چشمگیری به حساب می آید.

زنان در ۲۵.۲ درصد از تولیدات نتفلیکس به عنوان نویسنده و در ۲۹ درصد از تولیدات به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته‌اند که این میزان به طور کلی در صنعت سرگرمی آمریکا به ترتیب ۱۶.۷ و ۱۹ درصد است.

با این وجود تحقیقات نشان داده است که زنان رنگین پوست در مقایسه با همتایان سفیدپوستشان ۶۶.۲ درصد کمتر فرصت دیده شدن داشته‌اند.

در ادامه این گزارش اشاره شده است که افراد با نیازهای ویژه ۲۷ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که سهم آن‌ها در فیلم‌ها ۱۱.۹ درصد و در سریال‌ها تنها یک درصد است.

کارگردانان فیلم‌های اصلی نتفلیکس ۹.۲ درصد رنگین پوست (۹مرد و ۳زن)، ۳.۱ درصد آسیایی، ۱.۵ درصد از خاورمیانه و شمال آفریقا و یک نفر لاتین زبان بوده‌اند. در میان کارگردانان سریال‌ها نیز ۶.۵ درصد رنگین پوست، ۲.۶ لاتین زبان، ۱.۵ درصد آسیایی و ۱.۹ درصد از خاورمیانه و شمال آفریقا بوده‌اند.

مدیر اجرایی و رییس تولید محتوای نتفلیکس اعلام کرده است که این شبکه صندوقی به ارزش یکصد میلیون دلار را برای ایجاد فرصت اشتغال و بهره بردن از خلاقیت‌ها در سرتاسر دنیا فراهم کرده است. این صندوق برای پنج سال آینده سرمایه گذاری می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار