رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 09:11
  • کد خبر : 63288
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «خلیل» اثر برتر جشنواره تئاتر «سنگر» شد

نمایش «خلیل» کار مشترک پردیس تئاتر تهران و تیپ یکم امیرالمومنین علی (ع) از یگان‌های ویژه ناجا به عنوان برترین اثر نخستین جشنواره ملی و سراسری تئاتر «سنگر» ویژه نیرو های مسلح کشور انتخاب شد. به نقل از پردیس تئاتر تهران، رئیس این پردیس اظهارداشت: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر «سنگر» ۱۲ اسفندماه به صورت آنلاین […]

نمایش «خلیل» کار مشترک پردیس تئاتر تهران و تیپ یکم امیرالمومنین علی (ع) از یگان‌های ویژه ناجا به عنوان برترین اثر نخستین جشنواره ملی و سراسری تئاتر «سنگر» ویژه نیرو های مسلح کشور انتخاب شد.

به نقل از پردیس تئاتر تهران، رئیس این پردیس اظهارداشت: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر «سنگر» ۱۲ اسفندماه به صورت آنلاین در سالن مهر حوزه هنری برگزار و نمایش «خلیل» به نویسندگی و کارگردانی «میلاد جباری مولانا» موفق به کسب عنوان برترین نمایش جشنواره شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به خود اختصاص داد.

«حسین عالم‌بخش» با اشاره به رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روند تولید و اجرای نمایش «خلیل» گفت: این نمایش بر اساس زندگی‌نامه شهید والا مقام خلیل شیرازی و بر اساس کتاب «کما در ساعت بمباران» تولید و اجرا شده است.

رئیس پردیس تئاتر تهران، نمایش «خلیل» را اثری ارزشمند توصیف کرد و حضور حداکثری نیروهای خدوم یگان ویژه ناجا در خلق جلوه‌های تصویری این نمایش را یکی از نقاط قوت آن دانست.

«عالم‌بخش» با اشاره به شعار «اینجا چراغی روشن است» ابراز امیدواری کرد تا در آینده این قبیل آثار در پردیس تئاتر تهران بیشتر اجرا شود.

نمایش «خلیل» روایتی از زندگی «شهیدخلیل شیرازی» یکی از شهدای گمنام یگان ویژه ناجا با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدای گرانقدر این یگان هشتم تا دهم بهمن ماه امسال با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پردیس تئاتر تهران اجرا شد.

شهیدخلیل شیرازی چهارم تیر ۱۳۳۵ در استان تهران روستای حاجی‌آباد ورامین متولد شد. وی تا مقطع دیپلم تحصیل کرد و قبل از شهادت دانشجو بود، وی با عضویت در کمیته مرکزی به جبهه اعزام شد و سیزدهم آبان ۱۳۶۲ مفقود شد و پیکر وی را در منطقه عملیاتی والفجر چهار که توسط دشمن بعثی به شهادت رسید، یافتند. مزار این شهید در گلزار شهدای ده امام پاکدشت واقع است.

نخستین جشنواره تئاتر «سنگر» در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری با حضور ۸۶ گروه از سراسر کشور برگزار شد، از ۸۶ گروه شرکت‌کننده، ۳۰ گروه از نیروی انتظامی، ۳۰ گروه از سپاه، ۲۴ گروه از ارتش و ۲ گروه از وزارت دفاع با هم به رقابت پرداختند.

آیین اختتامیه این جشنواره ۱۲ اسفندماه در سالن مهر حوزه هنری با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری و هنرمندان تئاتر برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار