رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم کوتاه «نیستن»، دختری به نام مژگان را محور قرار می‌دهد که قصد مهاجرت دارد و در همین کش و قوس ناخواسته وارد بحران زندگی یک پیرمرد و پیرزن تنها می‌شود که فرزندان‌شان آن‌ها را ترک کرده‌اند. فیلم کوتاه نیستن به نویسندگی و کارگردانی علی میانجی، دو موقعیتی که به جهت درونی با هم ارتباط دارند و می‌توانند آینده […]

فیلم کوتاه «نیستن»، دختری به نام مژگان را محور قرار می‌دهد که قصد مهاجرت دارد و در همین کش و قوس ناخواسته وارد بحران زندگی یک پیرمرد و پیرزن تنها می‌شود که فرزندان‌شان آن‌ها را ترک کرده‌اند.

فیلم کوتاه نیستن به نویسندگی و کارگردانی علی میانجی، دو موقعیتی که به جهت درونی با هم ارتباط دارند و می‌توانند آینده و گذشته یکدیگر باشند را برای دختری که قصدمهاجرت دارد ترسیم می‌کند.

فیلمساز تلاش کرده در فرصت کوتاهی که داشته این آینده و گذشته احتمالی را در راستای هم قرار دهد درحالی‌که ظرافت بیشتری برای این طراحی لازم بود تا مخاطب به شکلی غیر مستقیم بتواند به کشف این لایه‌ها و مفاهیم برآمده از آن برسد.

بخصوص که با انتخاب نام ایران برای پیرزن؛ وجه نمادین و مستقیم این موقعیت برجسته‌تر می‌شود. اما هم‌جواری ناخواسته مژگان با این زوج پیر را، بخصوص با بازی همیشه درخشان محمود نظرعلیان باید نقطه قوتی دانست که بر بستر مذمت مهاجرت و تنهایی بازماندگان، تاثیرگذار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار