رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کارگردان فیلم سینمایی «گل به خودی» درباره زمان های مطلوبش برای اکران این فیلم روی پرده‌ سینماها می‌گوید. احمد تجری کارگردان فیلم سینمایی «گل به خودی» که به تازگی پروانه نمایش آن صادر شده است درباره زمان اکران این اثر گفت: موافقت خود را برای اکران در نوروز اعلام کرده‌ایم اما چون چند فیلم با محوریت کودک و نوجوان […]

کارگردان فیلم سینمایی «گل به خودی» درباره زمان های مطلوبش برای اکران این فیلم روی پرده‌ سینماها می‌گوید.

احمد تجری کارگردان فیلم سینمایی «گل به خودی» که به تازگی پروانه نمایش آن صادر شده است درباره زمان اکران این اثر گفت: موافقت خود را برای اکران در نوروز اعلام کرده‌ایم اما چون چند فیلم با محوریت کودک و نوجوان پیش‌تر ساخته شده و برای اکران در نوروز متقاضی بوده‌اند، ممکن است به ما اکران نوروزی ندهند.

وی افزود: اگر اکران نوروزی نشد، چون کارمان، کار کودک و نوجوان است ترجیح می‌دهیم اکران زمانی باشد که بچه‌ها هم بتوانند حضور داشته باشند، پس تصمیم گرفته‌ایم یا تابستان یا اول مهر برای اکران اقدام کنیم. ترجیح می‌دهیم تا آن موقع صبر کنیم که شرایط کرونا بهتر شده، مدارس باز شوند و دانش‌آموزان از طرف مدارس برای تماشای فیلم به سینما بیایند.

تجری درباره لذت کار با کودک و نوجوان عنوان کرد: کار با بچه‌ها لذت‌بخش است و تاثیر خوبی دارد. ممکن است حین کار کمی اذیت کنند ولی پس از آن بازخورد و انرژی خوبی دریافت می‌کنیم زیرا معتقد هستم بچه‌ها با صاف و سادگی و دل‌پاکی‌ای که دارند حال آدم را خوب کرده و انرژی می‌دهند. آن‌ها تمام وجود و انرژی‌شان را صرف کار می‌کنند و قطعا سازنده اثر نیز این حال خوب را دریافت می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «آریانا» درباره اکران‌هایی که تاکنون داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خانه هنرمندان، خارج از جشنواره ملی فیلم فجر برای ما اکران گذاشتند و ما آن را همراه با بچه‌ها، عوامل و منتقدان دیدیم و بازخوردهای خوبی دریافت کردیم. تمام بچه‌ها در سالن می‌خندیدند و انرژی و حال خوبی با ما همراه بود.

تجری با اشاره به تفاوت طنز کودک و بزرگسال تاکید کرد: شاید اگر بزرگسال موقعیت‌های طنزی را که برای بچه‌ها ایجاد کرده‌ایم ببیند آن را خیلی سطحی بپندازد ولی باید گفت طنزهای به کار گرفته شده در فیلم‌های کودکان در حد خط فکری خودشان بوده و وقتی همسن و سالان خودشان همچین موقعیت‌های طنزی را ایجاد می‌کنند، همذات پنداری بیشتری به آن‌ها دست می‌دهد و درکش برای‌شان راحت‌تر می‌شود. در فیلم‌های بزرگسال نیز ممکن است بچه‌ها بخندند ولی خیلی ارتباط برقرار نمی‌کنند و خنده آن‌ها بیشتر به دلیل خنده دیگران است.

وی درباره شرایط کار در دوران کرونا نیز بیان کرد: قرار بود قبل از عید کار را شروع کنیم که به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه، تعطیل شد بعد از آن، همه فکر می‌کردیم شرایط بعد از عید به حالت اول بازمی‌گردد اما نشد، در نهایت چون همه کارها و آماده‌سازی‌هایمان انجام شده بود و وارد هزینه‌هایی شده بودیم که امکان بازگشت وجود نداشت و ممکن بود فصل را از دست دهیم، با همه شرایط کرونا مثل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور پزشک سر صحنه، تصویربردای را آغاز کردیم. خدا را شکر با اینکه تعداد بچه‌ها زیاد بود و کنترل کردن‌شان سخت اما خوب گذشت و تمام شد و کسی آسیب ندید. حتی می‌توان گفت فضای موزیکال موجود در صحنه فیلمبرداری حال همه را خیلی خوب کرد.

کارگردان فیلم «آدم» در پایان درباره پروژه‌های آینده خود اظهار کرد: دغدغه‌ام کار برای کودک و نوجوان است، در حال حاضر نیز مشغول نگارش فیلمنامه جدیدی با محوریت کودک و نوجوان هستم که آن هم فضای فانتزی موزیکال دارد و قرار است ساخت آن را تابستان آغاز کنم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار