رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه 24 اسفند 1399 - 08:50
  • کد خبر : 64089
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «مرفی» اولین اجرای تالار «سایه» در سال ۱۴۰۰

نگین ضیایی از اجرای نمایش «مرفی» به عنوان اولین اثری که سال ۱۴۰۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود، خبر داد. نگین ضیایی کارگردان نمایش «مرفی» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «مرفی» قرار است به عنوان اولین اجرای سال ۱۴۰۰ تالار سایه مجموعه تئاتر شهر در فروردین ماه روی صحنه برود […]

نگین ضیایی از اجرای نمایش «مرفی» به عنوان اولین اثری که سال ۱۴۰۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود، خبر داد.

نگین ضیایی کارگردان نمایش «مرفی» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «مرفی» قرار است به عنوان اولین اجرای سال ۱۴۰۰ تالار سایه مجموعه تئاتر شهر در فروردین ماه روی صحنه برود البته هنوز زمان دقیق اجرا مشخص نیست و بستگی به سیاست‌های مجموعه تئاترشهر دارد از این رو ممکن است به ما اعلام کنند که برای هفته دوم فروردین نمایش را آماده اجرا کنیم و یا بعد از تعطیلات به صحنه برویم.

وی ادامه داد: «مرفی» قرار بود مهرماه در تالار سایه به صحنه برود که متاسفانه با وجودی که ما دکور نمایش را هم در سالن سوار کرده بودیم به دلیل شرایط بحران کرونا اجرای کار میسر نشد. از این رو امیدوارم شرایط مساعد باشد و بالاخره بتوانیم نمایش را اجرا کنیم. برای اجرای مهرماه تغییرات زیادی در نمایش نسبت به اجرایی که در نوشهر و جشنواره تئاتر دانشگاهی داشتیم، صورت گفته بود و چون موفق به اجرا نشدیم به همان صورت کار را به صحنه خواهیم برد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: این نمایش اقتباسی از رمان «مرفی» اثر ساموئل بکت است. خط داستانی در این رمان پررنگ است و کاراکترها خارج از جهان ابزورد هستند البته رگه‌هایی هم از ابزورد در رمان دیده می‌شود اما اگر مخاطبان این رمان را نخوانده باشند، باور نمی‌کنند که آن را نویسنده «در انتظار گودو» نوشته است.

ضیایی در پایان صحبت‌هایش درباره بازیگران و داستان نمایش توضیح داد: داستان نمایش درباره مرفی است که برای پیدا کردن کار از خانه خارج و ناپدید شده است و حالا همه به دنبال او می‌گردند اما در نمایش اشاره‌ای به دلیل بیرون رفتن او نمی‌شود و قصه از جایی شروع می‌شود که ۵ نفر به دنبال مرفی می‌گردند. نمایش «مرفی» با نقش آفرینی ساجده حمیدی، شادی ضیایی، امین موحدی پور، حامد ادوای، نیما انصافیان و رضا مرشد روی صحنه می‌رود.

از اجراهای پیشین گروه تئاتر «واسومانی» می‌توان به نمایش «آپارتاید»، «واسومانی»، «آهسته گویی»، «بازیافتگی» و «کبوتری ناگهان» اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار