رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

علی میانجی کارگردان فیلم کوتاه «نیستن» که هم‌اکنون همراه با بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» روی پرده سینماهای «هنروتجربه» است در گفت‌وگویی از سوژه فیلم و چالش‌های ساخت و اکران در «هنروتجربه» می‌گوید. علی میانجی درباره داستان این فیلم گفت: «فیلم «نیستن» درباره پیرمردی است که تلاش می‌کند ایران زنده بماند و […]

علی میانجی کارگردان فیلم کوتاه «نیستن» که هم‌اکنون همراه با بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» روی پرده سینماهای «هنروتجربه» است در گفت‌وگویی از سوژه فیلم و چالش‌های ساخت و اکران در «هنروتجربه» می‌گوید.

علی میانجی درباره داستان این فیلم گفت: «فیلم «نیستن» درباره پیرمردی است که تلاش می‌کند ایران زنده بماند و در کنار آن زندگی کند، در این میان دختری در تلاش است که به هر طریقی، پولی را جمع‌آوری کرده تا از ایران برود».

او درباره چالش‌هایی که برای ساخت این فیلم با آن روبه‌رو بوده است،توضیح داد: «تهیه‌کننده «نیستن» درواقع سرمایه‌گذار آن بود و دوست نداشت به عنوان تهیه‌کننده شناخته شود پس در نتیجه قراردادها با همه عوامل به نام من بسته شد، یک هفته مانده به فیلم‌برداری، سرمایه‌گذار جواب تلفن من نمی‌داد که در نتیجه، وقتی که همه گروه برای ساخت کار آماده بودند، متوجه شدم از ایران رفته است. در این میان من پنج روز فرصت داشتم که پول کار را جمع‌آوری کرده و فیلم را بسازم چرا که دغدغه من بود و خیلی دوست داشتم آن را بسازم».

این کارگردان درباره آثاری که تاکنون ساخته است،گفت: «فیلم «نیستن» فیلم کوتاه هفتم من است و کل فیلم‌برداری فیلم در تهران انجام شده است که خیابان کریم‌خان، میدان تجریش و خیابان ایران‌شهر لوکیشن‌های آن را تشکیل می‌دهند. دیگر فیلم‌هایی که ساخته‌ام عبارتند از «اضافه‌های دوست داشتنی»، «فرهاد»، «بیست ماه و بیست روز»، «سلام، خداحافظ»، مستند کوتاهی برای عباس کیارستمی و یک مستند بلند نیز با نام «سیاه‌کل» ساخته‌ام که سکانس پایانی آن مانده است. ساخت فیلم جدیدم را نیز سال آینده آغاز خواهم کرد».

میانجی در پایان درباره اکران فیلم در «هنروتجربه» عنوان کرد: «گروه «هنروتجربه» فیلم کوتاه را از خانه‌ها و صفحه مانیتور، تلفن همراه و تبلت به پرده‌های سینما آورده است و بسیار از این گروه ممنونم».

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار