رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلمنامه‌نویس مجموعه تلویزیونی «اوشین» در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. به نقل از ان‌اچ‌کی، هاشیدا سوگاکو فیلمنامه‌نویس مشهور ژاپنی به دلیل سرطان شدید لنفوم در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. او بیشتر از همه به خاطر نوشتن فیلمنامه سریال محبوب «اوشین» شناخته می‌شد که در ایران با عنوان «سال‌های دور از خانه» روی آنتن می‌رفت. […]

فیلمنامه‌نویس مجموعه تلویزیونی «اوشین» در ۹۵ سالگی از دنیا رفت.

به نقل از ان‌اچ‌کی، هاشیدا سوگاکو فیلمنامه‌نویس مشهور ژاپنی به دلیل سرطان شدید لنفوم در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. او بیشتر از همه به خاطر نوشتن فیلمنامه سریال محبوب «اوشین» شناخته می‌شد که در ایران با عنوان «سال‌های دور از خانه» روی آنتن می‌رفت.

هاشیدا در سال ۱۹۲۵ در سئول کره جنوبی به دنیا آمد. او در سال ۱۹۴۹ به استودیو معروف ژاپنی شوچیکو پیوست و بعدها تبدیل به فیلمنامه‌نویس برنامه‌های درام تلویزیونی شد. طولانی‌ترین سریال او با عنوان «Wataru Seken wa Oni Bakari» از دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز به کار کرد و بیش از ۵۰۰ اپیزود آن روی آنتن رفت.

او همچنین فیلمنامه‌نویس تعدادی از سریال‌های درام شبکه ان‌اچ‌کی بود.

سریال درام صبحگاهی «اوشین» که از ان‌اچ‌کی روی آنتن می‌رفت بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ پخش شد و به محبوبیت فراوانی فراتر از ژاپن دست یافت. این سریال درباره زندگی شخصیت زنی خیالی و سختی‌های بسیاری بود که او از دوران کودکی تا پایان عمرش در دهه ۱۹۸۰ میلادی تحمل کرد.

«اوشین» در بیش از ۶۰ کشور و منطقه که بسیاری از آنها در آسیا، خاورمیانه و آفریقا بودند روی آنتن رفت و هواداران زیادی داشت.

هاشیدا یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمنامه‌نویسان ژاپن بود. او در سال ۲۰۱۵ به عنوان فرد برتر فرهنگی ژاپن شناخته شده و سال گذشته هم مقام فرهنگ والای ژاپن را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار