رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • یکشنبه 22 فروردین 1400 - 16:53
  • کد خبر : 65838
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «زخم دره» از انسان های مطرود شهری می گوید

نمایشنامه «زخم دره» از انسان های مطرود شهری که مولانا مجتهد آن است، می گوید. سمیه مطلبی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح نمایشنامه  «زخم دره» پرداخت و عنوان کرد: این نمایشنامه برداشتی آزاد از کتاب ملت عشق نوشته خانم الیف شافاک بوده، با این تفاوت که بیشتر […]

نمایشنامه «زخم دره» از انسان های مطرود شهری که مولانا مجتهد آن است، می گوید.

سمیه مطلبی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح نمایشنامه  «زخم دره» پرداخت و عنوان کرد: این نمایشنامه برداشتی آزاد از کتاب ملت عشق نوشته خانم الیف شافاک بوده، با این تفاوت که بیشتر به زندگی انسان های مطرود شهری که مولانا مجتهد آن است می پردازد؛ تا برخورد شمس با مولانا.  این متن دغدغه دو ساله من بود که به همراه خانم شیما محمدبیگی آن را به نگارش درآوردیم.

وی در ادامه افزود: پرداختن به زندگی انسان های متفاوت که زندگی آنها دستخوش شرایط و تحولات روز قرار گرفته و به نوعی به آنها تحمیل شده است و ابعادی از انسانیت را به چالش می کشد، قابل تعمق است و می تواند تلنگری باشد برای جامعه انسانی.

مطلبی در خصوص سابقه هنری خود گفت: من با گویندگی و اجرای رادیو تئاتر شروع کردم و این آغاز و تجربه در کنار اساتید بزرگوار این حوزه همیشه برای من جذاب بوده و خواهد بود. سال ۱۳۹۸ اجرای نمایش “از میان مردگان” را در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به روی صحنه بردم و فیلم کوتاه “اپراتور” که مراحل پایانی تدوین را پشت سر می گذارد آماده در در جشنواره های خارجی می شود.

نویسنده این اثر در انتها افزود: در سال ۱۳۹۹ در دو زمان مختلف قرار بود نمایش “زخم دره” اجرا شود اما به دلیل داشتن تعداد بالای بازیگران، عوامل و جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی در دوران همه گیری ویروس کرونا این امکان بوجود نیامد، امیدوارم در سال جدید در شرایط سلامت و حال خوب برای مردم عزیز “زخم دره” به روی صحنه برود.

سینماخانه / خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار