رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
استفاده از سربند یا توربان برای بازیگران زن ممنوع است

درخواست کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برای ممیزی سریال «دراکولا»

انتقاد اخیر از برخی صحنه‌های «دراکولا»، مهران مدیری و دیگر عوامل این سریال را با چالشی جدید مواجه کرده است؛ جریانی که با ارسال یک نامه‌ی انتقادی از دو هفته قبل آغاز و حالا متن آن رسانه‌ای شده است. در این نامه، نماینده ارشاد با استناد به بندهایی از قانون ساماندهی مد و لباس، خواهان […]

انتقاد اخیر از برخی صحنه‌های «دراکولا»، مهران مدیری و دیگر عوامل این سریال را با چالشی جدید مواجه کرده است؛ جریانی که با ارسال یک نامه‌ی انتقادی از دو هفته قبل آغاز و حالا متن آن رسانه‌ای شده است.

در این نامه، نماینده ارشاد با استناد به بندهایی از قانون ساماندهی مد و لباس، خواهان حذف برخی صحنه‌های تولید یا پخش‌شده از سریال «دراکولا» شده و آن‌ها را مغایر با دستورالعمل شاخص‌های لباس دانسته است.

این درخواست طی نامه‌ای به ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) پیگیری شده است؛ چراکه در حال حاضر مسوولیت صدور مجوز انتشار به تولیدات شبکه نمایش خانگی، به این سازمان و کارگزاری‌های آن واگذار شده است.

اما جزییات این اتفاق از این قرار است که مرضیه شفاپور ـ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ارشاد ـ در نامه‌ای خطاب به امامیان، رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، نسبت به برخی سکانس‌های سریال «دراکولا» با تصاویری از مدلینگ و مدل زنده، اعتراض کرده و خواهان حذف آنها شده است.

او در بخشی از این نامه به ماده یک قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس شورای اسلامی استناد و تاکید کرده است که هرگونه نمایش زنده لباس یا هرگونه استفاده از مدل زنده ممنوع است.

شفاپور همچنین به دستورالعمل‌ شاخص‌های لباس اشاره کرده و نوشته است که «استفاده از سربند یا توربان هم ممنوع است.»

در پی طرح و رسانه‌ای شدن این نامه انتقادی، یکی از معاونان ساترا توضیحاتی را به ایسنا ارائه داد.

علی سعد ـ معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه صوت و تصویر فراگیر (ساترا) ـ در گفت‌وگویی با ایسنا با تایید اصل نامه و توضیح اینکه این نامه به دو هفته قبل اختصاص دارد، در توضیحاتی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از خانم دکتر شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد باید عرض کنم، انتقادهای مطرح‌شده درباره سریال «دراکولا»، بیش از آنکه به ساترا مرتبط باشد، به عملکرد شورای پروانه تولید وزارت ارشاد برمی‌گردد.

او در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به تولید شدن سریال امکان اصلاح چندانی وجود نداشت ولی با این وجود در بازبینی کارگزاری محتوایی برخی از آنها رفع شدند. لذا اگرچه برخی از این انتقادها مورد قبول است ولی باید این نکات در زمان صدور پروانه ساخت لحاظ می شد.
معاون ساترا در پایان گفت: ان‌شاءالله با رفع برخی نقاط ضعف در حوزه پروانه تولید، ساترا با همکاری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تلاش می‌کند نسبت به افزایش غنای کیفی آثار و توجه به دغدغه های بومی اقدام کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار