رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

سینمای ترکیه این روزها به شباهت‌های فیلم بلند ترکیه‌ای «سانسورشده»/ Passed by Censor محصول ۲۰۱۹ و فیلم کوتاه اِلویرا لیند با عنوان «اتاق نامه»/ The Letter Room که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه زنده شده، فکر می‌کند! داستان هر دو فیلم درباره شخصیت‌های اصلی مشابهی است: نگهبانان زندانی که نامه‌های زندانیان را کنترل می‌کنند. […]

سینمای ترکیه این روزها به شباهت‌های فیلم بلند ترکیه‌ای «سانسورشده»/ Passed by Censor محصول ۲۰۱۹ و فیلم کوتاه اِلویرا لیند با عنوان «اتاق نامه»/ The Letter Room که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه زنده شده، فکر می‌کند!

داستان هر دو فیلم درباره شخصیت‌های اصلی مشابهی است: نگهبانان زندانی که نامه‌های زندانیان را کنترل می‌کنند. این روزها سازندگان فیلم ترکی وکیل گرفته‌اند و می‌خواهند با همتایان آمریکایی‌شان مذاکره کنند. «اتاق نامه» که با سرمایه‌گذاری سرویس پخش مجازی و آنلاین «تاپیک» ساخته شده و شوهر لیند، آسکر آیزاک، و عالیه شوکت در آن بازی می‌کنند، پس از اولین نمایشش در ماه نوامبر، سر از فهرست کوتاه اسکار در ماه فوریه درآورد؛ تا این‌که در یازدهم آوریل (۲۲ فروردین) منتقدی ترک در روزنامه BirGün به شباهت‌های دو فیلم اشاره کرد و از آن به عنوان جدیدترین فیلم ترکی نام برد که به تولید آثار دیگری منجر می‌شود ولی اعتبار و منفعتی از آن نمی‌برد.

سازندگان فیلم ترکی «سانسورشده» بیانیه‌ای را در اختیار «ایندی‌وایر» قرار داده‌اند که در بخشی از آن آمده است: «ما در فکر ساختن نسخه انگلیسی فیلم‌مان بودیم که از سوی منتقدان و مطالب شبکه‌های اجتماعی متوجه این اتفاق شدیم. وکیل ما به سازندگان نسخه آمریکایی گفته است: کاملا روشن است که فقط بحث نقض حقوق معنوی در کار نیست و حقوق مادی فیلم هم آسیب دیده است.»

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار