رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

۶۷۹۷۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اکران «سه روز و سه قتل» مشخص نیست

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» بیان کرد هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم گرفته نشده است. مسعود امینی تیرانی کارگردان و فیلمبردار سینما با اشاره به فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» گفت: در حال حاضر تصمیم جدی برای زمان و یا چگونگی اکران این فیلم سینمایی نگرفته‌ایم و برنامه مشخصی […]


دو قسمت پایانی «احضار» شنبه و یکشنبه روی آنتن می‌رود

با تکمیل مراحل پایانی تولید مجموعه تلویزیونی «احضار»، دو قسمت آخر این سریال شنبه و یکشنبه پیش‌رو (اول و دوم اردیبهشت) روی آنتن می‌رود و خلاصه‌ای از قسمت‌ها نیز جمعه شب پخش خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، به دلیل حجم زیاد سکانس‌های تصویربرداری شده در زمانی بیش از […]


«۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت آماده نمایش شد

کارگردان «زندان زنان» ساخت فیلم تازه‌اش را به پایان رساند. منیژه حکمت ساخت ششمین فیلم بلند سینمایی‌اش را به پایان رساند. این فیلم با نام «۱۹» در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و این روزها با پایان مراحل فنی برای صدور پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده. این فیلم به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و […]


نمایش سه مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذره‌بین

مستندهای ایرانی «ایساتیس»، «روزگار بلور» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستندهای بلند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، «روزگار بلور» به کارگردانی امیر فرض‌الهی و «زمزمه‌های گمشده در […]


گریم رعنا آزادی‌ور در «جیران» حسن فتحی

رعنا آزادی‌ور، در جدیدترین تجربه حضور در نمایش خانگی مقابل دوربین سریال عاشقانه ـ تاریخی «جیران» رفت. به نقل از روابط عمومی سریال، اولین تصویر از رعنا آزادی‌ور بازیگر نقش «تاج الدوله» در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. «جیران» دومین تجربه بازیگری آزادی‌ور در نمایش خانگی بعد از سریال «زخم کاری» است. […]


دومین قسمت از «من ناصر حجازی هستم» ساخته می‌شود

دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم» آماده نمایش می‌شود. به نقل از روابط عمومی پروژه، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی، ساخت دومین قسمت از فیلم «من ناصر حجازی هستم» با نام «افسانه یک عقاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر رفیعی سرانجام مجوز گرفت تا این مستند آماده نمایش شود. رضا یزدانی […]


۱۰ میلیون دلار فروش در دو روز؛

رکوردی که نهمین «سریع و خشمگین» در دوران کرونا شکست

نهمین قسمت از سری فیلم «سریع و خشمگین» با موفقیت در نخستین فرصت عرضه در بازارهای بین‌المللی به کارش ادامه می‌دهد. به نقل از ددلاین، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» که با عنوان «F۹» منتشر شده چهارشنبه فروش خود در بازارهای بین‌المللی را با نمایش در کره و هنگ کنگ و همچنین […]


معرفی فیلم‌های سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر

۱۵ فیلم بلند ایرانی و خارجی و ۱۵ فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم بلند ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی و ۱۲ فیلم […]


«۶۲۷» پاییز اجرا می‌شود

پرداختن به معضل ماشین خواب‌ها در تئاتر

شهرام گیل آبادی قصد دارد نمایشنامه «۶۲۷» را که به موضوع پدیده جدید ماشین خواب ها در شهرهای بزرگ ایران می پردازد، پاییز ۱۴۰۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد. شهرام گیل آبادی نویسنده و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی اجتماعی از جمله «عاشقانه‌های خیابان» را با موضوع زنان کارتن خواب روی صحنه […]


تصویر تلاش برای بقا در یکی از آثار کلاسیک مرمت‌شده

«نان روزانه ما» ساخته کینگ ویدور از فیلم‌های بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که سعید عقیقی در یادداشتی به بررسی آن پرداخته است. به گزارش سیننماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سعید عقیقی منتقد و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینما، در یادداشتی به ویژگی‌های این فیلم سینمایی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...