رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آمار فروش فیلم‌های سینمایی تا بیستم خرداد ۱۴۰۰ حاکی تداوم صدرنشینی «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» و «خورشید» در جدول اکران است. با وجود این که تغییری در ترکیب اکران سینمایی ایران رخ نداده اما به نظر می‌رسد روند فروش فیلم‌ها تا اندازه‌ای رو به افزایش گذاشته است. این در حالی است که معمولاً در آستانه […]

آمار فروش فیلم‌های سینمایی تا بیستم خرداد ۱۴۰۰ حاکی تداوم صدرنشینی «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» و «خورشید» در جدول اکران است.

با وجود این که تغییری در ترکیب اکران سینمایی ایران رخ نداده اما به نظر می‌رسد روند فروش فیلم‌ها تا اندازه‌ای رو به افزایش گذاشته است. این در حالی است که معمولاً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و تحت تاثیر فضای تبلیغات انتخاباتی، حضور مخاطبان سینما کاهش محسوسی را تجربه می‌کند.

اکران سینمای ایران به دلیل نبود متقاضیان اکران عید فطر، همچنان در قالب اکران نوروزی ادامه دارد و فیلم جدیدی به فهرست آن اضافه نشده است. در ادامه مروری بر آمار فروش فیلم‌های سینمایی تا بیستم خرداد ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

«هفته‌ای یک‌بار آدم باش»/ کارگردان شهرام شاه‌حسینی/ تهیه‌کننده:مستانه مهاجر

فیلم «هفته‌ای یک بار آدم باش» روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که به واسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.

پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور و ساغر قناعت و علی استادی بازیگران این فیلم هستند.

«هفته‌ای یک بار آدم باش» در حال حاضر در ۲۲۴ سالن به نمایش درآمده و با بیش از ۳۵ هزار مخاطب و فروشی معادل۷۷۰ میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم اکران بهار ۱۴۰۰ است.

«خورشید»/ کارگردان: مجید مجیدی/ تهیه‌کننده: امیر بنان

آخرین فیلم مجید مجیدی اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در این جشنواره جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند. روح‌الله زمانی بازیگر این فیلم توانست در جشنواره فیلم ونیز جایزه استعدادهای نوظهور این جشنواره را دریافت کند.

همچنین فیلم خورشید به عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد و جزو پانزده فیلم برگزیده‌ این مراسم قرار گرفت.

ستان فیلم درباره علی کودک دوازده ساله‌ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می‌شوند.

این اثر هم که از بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۹ روی پرده رفته است با ۳۰هزار مخاطب، ۷۱۵ میلیون تومان فروش داشته است.

تک‌خال»/ کارگردان: مجید مافی/ تهیه‌کننده: محمدحسین فرحبخش

کمدی «تک خال» با بازیگرانی همچون پوریا پورسرخ، سحر قریشی،شبنم قلی خانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی‌زاده در ۱۹۰ سالن روی پرده رفته و تاکنون توانسته ۵۳۸میلیون تومان فروش کند.

این کمدی موزیکال داستان مردی را روایت می کند که در میان بانوان متعدد گرفتار است. این مرد تلاش می‌کند با خویشتن داری، در مسیر راست قرار بگیرد اما درستکاری در روزگار غلبه ناراستی ها کار ساده ای نیست…

«خون شد»/ کارگردان: مسعود کیمیایی/ تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی

مسعود کیمیایی که به تازگی تصویربرداری آخرین اثر خود یعنی «خائن‌کشی» را به پایان برده،این روزها فیلم «خون شد» را نیز روی پرده دارد.

سعید آقاخانی،اکبر معززی، نسرین مقانلو، سیامک انصاری، لیلا زارع و هومن برق نورد بازیگران این فیلم هستند که بهمن ماه سال ۹۸ و در جریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

داستان «خون شد» به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند…

«خون شد» هم با در اختیار داشتن ۱۵۵ سالن، ۱۴۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.

«لاله»/ کارگردان: اسدالله نیک‌نژاد/ تهیه‌کننده: پروانه پرتو

این فیلم با بازی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی هم از نوروز ۱۴۰۰ اکران خود را آغاز کرده است. « لاله» همان گونه که از نامش پیداست درباره زندگی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی که این راننده حرفه‌ای با آن مواجه بوده را به تصویر کشیده است.

«لاله» با وجود ساختار بدیع و موضوع جذابش، با گذشت دو ماه از آغاز اکران نتوانسته بیش از ۷۰ میلون تومان فروش را تجربه کند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار