رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کمیته پولیتزر به دارنلا فریزیر نوجوان ۱۷ ساله ای که لحظه کشته شدن جرج فلوید را ثبت کرد، جایزه ویژه اهدا کرد. به نقل از یواس‌ای‌تودی، جوایز پولیتزر ۲۰۲۱ فهرست برگزیدگان امسال خود را که بیشتر حول پوشش لحظه قتل جرج فلوید و همینطور پوشش بیماری همه گیر کرونا قرار داشت، اعلام کرد. در یکی […]

کمیته پولیتزر به دارنلا فریزیر نوجوان ۱۷ ساله ای که لحظه کشته شدن جرج فلوید را ثبت کرد، جایزه ویژه اهدا کرد.

به نقل از یواس‌ای‌تودی، جوایز پولیتزر ۲۰۲۱ فهرست برگزیدگان امسال خود را که بیشتر حول پوشش لحظه قتل جرج فلوید و همینطور پوشش بیماری همه گیر کرونا قرار داشت، اعلام کرد.

در یکی از این بخش ها کلیپ نوجوانی که از لحظه قتل جرج فلوید گرفته شد و جنبش عدالت طلبی نژادی را در جهان به وجود آورد توسط هیات پولیتزر برنده جایزه ویژه این رویداد شد.

دارنلا فریزیر آن نوجوان ۱۷ ساله ای بود که در لحظه کشته شدن جرج فلوید پشت سر این فرد قرار داشت، لحظه ای که پلیس آمریکا در ماه می سال گذشته با زانو روی گردن فلوید برای مدتی قرار داشت و باعث مرگ جرج فلوید شد. فریزیر بعدها اعتراف کرد که دیدن این صحنه شوک عمیقی به وی وارد کرد.

کمیته پولیتزر از نشریه نیویورک تایمز نیز بابت پوشش گسترده بیماری همه گیر کرونا تجلیل کرد.

هیات پولیتزر همینطور به نشریه «استار تریبون مینیاپولیس» بابت پوشش مقتدرانه و ظریف این نشریه جایزه ویژه اهدا کرد.

در بخش داستان جوایز پولیتزر، جایزه امسال به لوییس اردریک برای نوشتن رمان «ناطور شب» رسید. داستان این رمان در دهه ۵۰ میلادی می گذرد و شخصیت اصلی آن از پدربزرگ ادریک و نامه هایی که او برای حفظ قبیله اش به سیاستمداران آمریکایی می فرستاد، الهام گرفته شده است.

در بخش شعر نیز جایزه پولیتزر به ناتالی دیاز برای مجموعه «شعر عشق پسااستعماری» رسید.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار