رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم سینمایی «دشت خاموش» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «بازل» سوییس و جشنواره «فیلم‌های هنری» اسلوواکی به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری پس از حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «بازل» سوییس و جشنواره «فیلم‌های هنری» اسلوواکی پذیرفته شده و به نمایش در […]

فیلم سینمایی «دشت خاموش» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «بازل» سوییس و جشنواره «فیلم‌های هنری» اسلوواکی به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری پس از حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «بازل» سوییس و جشنواره «فیلم‌های هنری» اسلوواکی پذیرفته شده و به نمایش در می‌آید.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «بازل» از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ ژوئن (۲۶ تا ۳۰ خرداد) در کشور سوییس برگزار می‌شود و فیلم «دشت خاموش» در بخش مسابقه بین‌الملل به نمایش در می‌آید.

همچنین در این جشنواره از سینمای ایران فیلم «گوزن‌ها» ساخته مسعود کیمیایی و فیلم «جنایت بی دقت» ساخته شهرام مکری در بخش بین‌الملل حضور دارند.

از عوامل فیلم «دشت خاموش» احمد بهرامی و ناهید عزیزی صدیق (مشاور کارگردان) در این رویداد هنری حضور خواهند داشت.

بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های هنری» اسلوواکی از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) در براتیسلاوا پایتخت این کشور برگزار می‌شود و فیلم «دشت خاموش» در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره به نمایش در می‌آید.

فیلم «دشت خاموش» تاکنون در بیش از ۲۰ جشنواره بین‌المللی حضور داشته و به نمایش در‌آمده است که برخی از آن‌ها عبارتند از جشنواره ونیز، جشنواره جهانی فیلم فجر، فلورانس، وایادولید (اسپانیا)، استکهلم، شب‌های سیاه تالین (استونی)، توکیو، سنگاپور، فیلم‌های ایرانی استرالیا، شانگهای، هنگ کنگ، هند (کرالا، پونا، چنای، یاشوانت) سابورسیو (کرواسی)، موو (بلژیک)، لیختر (فرانکفورت)، انجمن منتقدان جهان (آمریکا) و…

همچنین «دشت خاموش» موفق به دریافت جوایزی از این جشنواره‌ها از جمله تندیس شیر بهترین فیلم جشنواره ونیز، نشان فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران فیلم)، تندیس بهترین فیلم فای (اتحادیه ملی ایتالیا)، تندیس بهترین فیلم جشنواره هنگ کنگ، تندیس بهترین بازیگر مرد ( علی باقری) از جشنواره هنگ کنگ، بهترین تدوین (سارا یاوری) از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران جهان، تندیس بهترین فیلم از جشنواره کرواسی شده است.

پخش بین‌الملل فیلم «دشت خاموش» توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی انجام می‌شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار