رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

شانزدهمین شماره فصلنامه تخصصی «سینما انیمیشن» در ۱۵۶ صفحه منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شانزدهمین شماره از فصلنامه «سینما انیمیشن» به مدیر مسئولی محمد حمیدی مقدم و زیر نظر شورای سردبیری شامل فاطمه حسینی شکیب، شاهین امین، امیرمحمد دهستانی و سید مجید رحیمی منتشر شد. در […]

شانزدهمین شماره فصلنامه تخصصی «سینما انیمیشن» در ۱۵۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شانزدهمین شماره از فصلنامه «سینما انیمیشن» به مدیر مسئولی محمد حمیدی مقدم و زیر نظر شورای سردبیری شامل فاطمه حسینی شکیب، شاهین امین، امیرمحمد دهستانی و سید مجید رحیمی منتشر شد.

در این شماره ضمن مروری بر انیمیشن‌های سینمایی در حال ساخت، وضعیت آسیفای ایران و جهان در دوران کرونا مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین با نگاهی به تاریخچه حضور انیمیشن‌های ایرانی در رقابت اسکار، در گفتگویی با علی‌اکبر صادقی به رابطه تنگاتنگ طراحی و انیمیشن توجه شده و این هنرمند تجسمی و فیلمساز ایرانی پیرامون نقاشی ایرانی به عنوان نقصان انیمیشن ایرانی سخن گفته است.

در این شماره از فصلنامه گفتگوهایی با مهسا سامانی کارگردان انیمیشن «هبوب» و فرنوش عابدی کارگردان «ملکوت» درباره آثارشان منتشر شده است. یادمان اکبر عالمی و محمد ابوالحسنی درگذشتگان اخیر حوزه انیمیشن و یادداشت‌هایی درباره این ۲ هنرمند بخش دیگری از «انیمیشن ایرانی» در فصلنامه سینما انیمیشن است.

در بخش حرفه انیماتور این شماره از فصلنامه، تحریریه نگاهی به استودیو برفک در روزهای کرونایی داشته و با خالقان انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» همراه شده‌اند.

در این شماره پرونده‌ای با عنوان «انیمیشن و کرونا» منتشر شده که در این بخش علیرضا گلپایگانی، اسدالله دیانتی، اشکان رهگذر، حامد جعفری، فاطمه حسینی شکیب در میزگردی به بررسی مشکلات و معضلات حوزه انیمیشن در دوران کرونا پرداختند. همچنین در این پرونده به تاثیر کرونا بر تولید انیمیشن در جهان، تلویزیون، تولیدات دانشجویی و روایت‌های شخصی از تجربیات کرونایی پرداخته شده است.

آخرین بخش از شانزدهمین شماره فصلنامه به سینمای انیمیشن جهان اختصاص دارد و در این بخش مطالبی چون «نگاهی به زندگی و آثار ماکوتوشینکای»، «هویت انسانی، دنیای ماورا و بازنمایی رسوم به زبان انیمیشن»، «گفتگویی با واسیلیس کروستالیس- مگان دمور کارگردانان انیمیشن گرگینه‌ها پیرامون محبوبیت این انیمیشن سینمایی»، «توماس رنولدنر کارگردان انیمیشن «نمی‌دانم چه»، «بلندپروازانه‌ترین فیلم سال‌های اخیر پیکسار» و … در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

نسخه دیجیتال فصلنامه «سینما انیمیشن» در سایت فیدیبو در دسترس علاقمندان است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار