رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

انیمیشن «چرخ خیاطی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی نجمه هاشم‌الحسینی آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن ۸ دقیقه‌ای «چرخ خیاطی» برگرفته از یک زندگی واقعی است. نجمه هاشم‌الحسینی در این انیمیشن داستان زنی را روایت می‌کند […]

انیمیشن «چرخ خیاطی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی نجمه هاشم‌الحسینی آماده نمایش شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن ۸ دقیقه‌ای «چرخ خیاطی» برگرفته از یک زندگی واقعی است. نجمه هاشم‌الحسینی در این انیمیشن داستان زنی را روایت می‌کند که باید از راه خیاطی کسب درآمد کند و دختر کوچکش در کنار او و در کارگاه خیاطی بازیگوشی می‌کند. چرخ خیاطی خراب است و دختر بچه‌ می‌خواهد مشکل را حل کند…
نجمه هاشم‌الحسینی درباره این انیمیشن توضیح داد: «چرخ خیاطی» فاقد دیالوگ است و صدا و موسیقی نقش زیادی در فضاسازی فیلم دارد.
او افزود: قبل از آنکه به موضوع فیلم فکر کنم و دلیلی برای انتخاب موضوع آن داشته باشم، داستان در ذهنم شکل گرفته بود. البته در شکل‌گیری این داستان، خاطرات و شناخت من از مادر و دختر تاثیر‌گذار بود، به گونه‌ای که نمی‌توانستم از ساخت این داستان در قالب فیلم انیمیشن صرف‌نظر کنم.
عوامل تولید «چرخ خیاطی» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: نجمه هاشم‌الحسینی، صداگذار: زهره علی اکبری، موسیقی: محمد برزیده- آیدین انزابی‌پور، تدوینگر: مریم شیخی، انیماتور: لاله ضیایی- زهرا جعفرزاده- بهاره جابری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار