رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما با تأکید بر اینکه تلویزیون باید خانه «مستند» باشد، تأکید کرد امروز مستند تلویزیون شأنی را که باید، ندارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نشست پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه با حضور محسن […]

محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما با تأکید بر اینکه تلویزیون باید خانه «مستند» باشد، تأکید کرد امروز مستند تلویزیون شأنی را که باید، ندارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نشست پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد.

یزدی در ابتدای این نشست درباره حوزه مستند عنوان کرد: تلویزیون خانه مستند است. این سخنی است که معمولاً هم گفته می‌شود اما مستند تلویزیونی شأنی که باید داشته باشد را ندارد.

وی ادامه داد: فضای تبلیغات عمدتاً در اختیار مستندهای جشنواره‌ای است و انصافاً مستندهای خوب و درجه یک داریم اما مستندهایی که بی کیفیت است به عنوان مستند تلویزیونی شناخته می‌شود. مستندساز حتی گاهی می‌گوید مستندم تلویزیونی نیست تا نشان دهد از کیفیت لازم برخوردار است!
یزدی تصریح کرد: نسبت به گذشته اتفاق بهتری برای مستند رخ داده است. از هر گرایشی امروز در حوزه مستند کار می‌کنند. فرض کنید من به یکی رای داده باشم و آن شخص به دیگری رای داده باشد اما با هم کار می‌کنیم چون بحث ما سیاسی نیست. بحث بر سر اشتراکات است. اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته‌ایم و سر آنها که اشتراک داریم به نتیجه می‌رسیم.

وی افزود: اکنون لیست بلند بالایی از مستندسازان درجه یک کشور با تلویزیون کار می‌کنند و این را امتیاز می‌دانیم. تلویزیون خانه مستند است و خط قرمزی جز منافع ملی نداریم.

مدیر شبکه مستند با اشاره به رویکرد تلویزیون یادآور شد: امروز تلویزیون به جهت تولید و پخش در کشور رقیب ندارد. مراکز متعدد در کشور در راستای تولید کار می‌کنند و تلویزیون از آنها بالاتر است. تلویزیون قدرت پخش و دیده شدن دارد. این قدرت را پلتفرم‌ها بافاصله ندارند. دوست داریم با مستندسازان دیگر هم کار کنیم بسته به بضاعتی که داریم. البته کرونا به شرایط ما ضربه‌زده است.

منبع: خبرگزاری مهر

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار