رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

معاون سیما در نشست های جداگانه ای با رئیس و مدیران مرکز پویانمایی صبا و فعالان این عرصه بر استفاده از ظرفیت انیمیشن برای همه گروه های سنی و تنوع در ساختار این گونه تولیدات تاکید کرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما سازمان صدا و سیما در بازدید […]

معاون سیما در نشست های جداگانه ای با رئیس و مدیران مرکز پویانمایی صبا و فعالان این عرصه بر استفاده از ظرفیت انیمیشن برای همه گروه های سنی و تنوع در ساختار این گونه تولیدات تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما سازمان صدا و سیما در بازدید از مرکز پویانمایی صبا، گفت: نباید جامعه هدف تولیدات انیمیشن صرفا کودکان بوده و نگاه و تمرکز برنامه سازان فقط مختص این گروه باشد بلکه مطلوب تر این است که از ساختار انیمیشن برای سایر رده های سنی هم استفاده و بهره‌ برداری بیشتری شود.

شاه آبادی افزود: هم اکنون ساختار و تولیدات انیمیشن در دنیا با تحولات و روش های پیشرفته صورت می گیرد چرا که ضریب نفوذ و اثرگذاری پیام این قالب برنامه ها، اثبات شده و شرکت های بزرگ این مسئله را به خوبی درک کرده اند. پس باید در شورای اندیشه ورزان و مجموعه های مختلف مرکز پویا نمایی صبا، گستره مخاطبان و جامعه آماری مورد بازنگری و ساخت پویانمایی برای بزرگسالان هم مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در گونه های انیمیشن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که تنوع، ارزش بصری تولیدات را ارتقاء می دهد و برای مخاطب علاوه بر رضایتمندی، گستره مخاطبان را هم به دنبال دارد.

معاون سیما همچنین در خصوص اهمیت به تولید با کیفیت ۴k گفت: گام برداشتن جدی به سوی ساخت و تولید آثار با کیفیت ۴k ضرورت است و بایدروند کار تقویت شود و سرعت بیشتری بگیرد.

شاه آبادی بر ضرورت ثبت و ضبط شخصیت ها به عنوان دارایی های معنوی تلویزیون تاکید و تصریح کرد: پرداختن و خلق یک شخصیت پویانمایی دارای مولفه های خاص خودش است و باید به این مسئله نگاه کارشناسانه صورت گیرد چرا که این شخصیت ها سال ها در ذهن مخاطبان می مانند.

تهیه کنندگان و اهدای یک هدیه جالب به آقای معاون

شاه آبادی همچنین در نشست جداگانه ای با تهیه کنندگان و فعالان عرصه پویانمایی کشور گفت: نقشه راه ما در این حوزه باید توسط بزرگان و پیشکسوتان این صنف تدوین و پیشنهاد شود و برای این مهم می توانیم از ظرفیت مرکز پژوهش ها و افکارسنجی سازمان نیز بهره ببریم. باید بدانیم نیاز مخاطب ما چیست و برای پیشرفت در ساخت و ارائه آثار شاخص و با کیفیت، ذائقه و سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم.

معاون سیما یادآور شد: میزان ساعات تولید مهم است اما اینکه برای هر قشر از مخاطب خود چه جنس برنامه ای تولید و چه هدف گذاری را در اصلاح سبک زندگی مخاطب به واسطه تاثیر انیمیشن دنبال می کنیم، مهم تراست.
تولیدات ما باید در مقیاس و سطح جهانی ارزیابی شود و برای رسیدن به استانداردهای جهانی با بررسی رفتار رقبای خود، برای اثرگذاری حداکثری تولیدات، برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: با طرح یک نقشه راه عملیاتی با توجه به ظرفیت و امکانات برای تولیدات شاخص و با کیفیت باید نیاز جامعه، توانمندی رقبا، بکارگیری خلاقیت و نوآوری و میزان مشارکت پذیری سایر نهادها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و مفاهیم و آموزه هایی را باید با استفاده از ظرفیت انیمیشن در کشور جاری و ساری کنیم.

در این نشست ها تهیه کنندگان و مدیران مرکز صبا هم به ارائه گزارشی از اقدامات و دیدگاه ها و انتظارات خود پرداختند. ضمن اینکه در پایان برنامه نیز کاریکاتور حمید شاه آبادی که از سوی یکی از هنرمندان مرکز صبا طراحی شده بود، به معاون سیما اهدا شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار