رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه 26 تیر 1400 - 16:09
  • کد خبر : 72236
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش «مک موردو» از افرادی می گوید که پیش از اینکه بمیرند،مرده بودند

مجتبی حسامی تهیه کننده نمایش «مک موردو» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: مردی غسال در شرف مرگ خواب می‌بیند چند تن از کسانی که زیر دستش بوده‌اند، برایش از تجربه زیسته‌شان می‌گوید. به این ترتیب او پی می‌برد که بسیاری پیش از این که بمیرند، […]

مجتبی حسامی تهیه کننده نمایش «مک موردو» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: مردی غسال در شرف مرگ خواب می‌بیند چند تن از کسانی که زیر دستش بوده‌اند، برایش از تجربه زیسته‌شان می‌گوید. به این ترتیب او پی می‌برد که بسیاری پیش از این که بمیرند، می‌میرند. به واسطه این آگاهی او از مرگ نجات پیدا می‌کند.

وی به مشکلات نمایش اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ که کار آماده شد، فضای بسته و تحت تاثیر ارتباطات، امکان اجرا را برای ما فراهم نکرد. تا این که پس از تحسین نمایش در جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر، دست‌اندرکاران جشنواره مذاکراتی با سالن مهرگان کردند و قرار بر این شد در اردیبهشت ۹۹ روی صحنه رود که شیوع کرونا مانع آن شد و چند بار اجرای ما به تعویق افتاد. همچنان هم که اجرا در این شرایط کار پیچیده‌ای است.

به هر حال اجرای تئاتر وابسته به استقبال مردم است و بزرگترین دغدغه ها، مسایل مالی و اقتصادی تئاتر است. به نوعی مشکلات مادی و نبود سرمایه‌گذار یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما و جامعه تئاتر است. کمبود سالن‌های استاندارد که فضای حرفه‌ای برای اجرا رو فراهم کنند.

مجتبی حسامی در زمینه تلویزیون و برنامه سازی فعالیت داشته و سالیان است به اجرای تلویزیونی مشغول است. در حوزه نمایش نیز تجربه بازی در چندین کار دانشجویی و جشنواره دانشجویی را دارد. و به طور مستقل برای بار اول تهیه کنندگی در نمایش مک موردو را تجربه می کند.

عواملی که در نمایش «مک موردو» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: (به ترتیب صحنه) ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی، علی بوستانی و آنا هوشیدری،طراح و کارگردان:  ناصرکاظمی، دراماتورژ: آنا هوشیدری، بازیگران: (به ترتیب ورود) ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی و علی بوستانی، تهیه کننده: مجتبی حصامی، دستیار کارگردان:گلنوش باده بدست، امین رحیمی، گریم:  سحر خسروگرجی، مشاور روان شناس:  مهدیس صادق زاده، عکاس: داریوش ادهمی، یاسمن امیری، طراح گرافیک و ساخت تیزر: علی بوستانی

نمایش «مک موردو» از تاریخ ۶ تیرلغایت ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت.

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشنی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار