رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۶ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 13 June

۷۲۶۱۲ تیر ۱۴۰۰ ۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«فرزندان ارکیده وحشی» آماده نمایش و پخش جهانی شد

فیلم کوتاه «فرزندان ارکیده وحشی» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد محمدی آماده نمایش و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی شد. فیلم کوتاه «فرزندان ارکیده وحشی» اولین ساخته فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری سینما است که پیش از این جوایز متعددی چون سیمرغ بهترین دستاورد هنری برای فیلم سینمایی «برلین منفی هفت»، تندیس بهترین فیلمبرداری جشن سینمای ایران […]


جشنواره فیلم توکیو یک جایزه جدید می‌دهد

یک جایزه جدید در جشنواره فیلم توکیو با همکاری آمازون اهدا می‌شود. به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با همکاری سیستم آنلاین آمازون (ویدیو پرایم) جایزه آمازون پرایم ویدیو را از این پس اهدا می‌کند. این جایزه با هدف کشف استعدادهای جدید به کارگردان‌های تازه‌کار داخلی سازنده فیلم‌های کوتاه تعلق می‌گیرد. کارگردان‌هایی […]


فصل دوم «خانه امن» ساخته می‌شود

تهیه‌کننده سریال پرمخاطب «خانه امن» گفت: پس از پخش فصل اول این سریال و استقبال کم‌نظیر بینندگان و درخواست مخاطبان، فصل دوم سریال ساخته می‌شود. ابوالفضل صفری گفت: پس از پایان پژوهش، تحقیقات و طراحی قصه ها، نگارش «خانه امن ۲» توسط تیم نویسندگان آغاز شده است. وی ادامه داد: فصل دوم خانه امن مانند فصل نخست […]


«نیروانا» با مشارکت ایران و بنگلادش ساخته شد

فیلم سینمایی «نیروانا» در نوزدهمین دوره جشنواره «بالیوود نروژ» در کشور نروژ حضور پیدا خواهد کرد. اکشن ماجراجویانه «نیروانا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در جشنواره فیلم بالیوود نروژ شرکت خواهد داشت. این فیلم با نام انگلیسی «The Day» در جشنواره نروژی نخستین  اکران خود را تجربه خواهد کرد. آنانتا جلیل، سوپراستار […]


«خورشید آسمان، خورشید کاشی» به سان فرانسیسکو رفت

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم «فروزن سان فرانسیسکو» راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره بین‌المللی فروزن سان‌فرانسیسکو (SFFFF) در سال ۱۳۸۵ آغاز به کرد و هدف […]


وزیر فرهنگ خبر داد:

نیازمند سیاست‌ راهبردی در حوزه نمایش خانگی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه حاضر و آتی را دهه تصویر و سریال‌ دانست و گفت: اگر بخواهیم دیپلماسی دفاعی برابر سریال‌های بیگانه و دیپلماسی تهاجمی برای صدور فرهنگ انقلابی، اسلامی و ایرانی در منطقه و جهان ایجاد کنیم حتما نیازمند سیاست راهبردی در حوزه سریال ها و نمایش خانگی هستیم. سید عباس صالحی روز دوشنبه […]


مراحل ساخت انیمیشن «گیلگمش» به پایان رسید

مراحل تولید انیمیشن دوبُعدی «گیلگمش» تازه‌ترین اثر حسین مرادی‌زاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، مراحل طراحی و تولید انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از آبان ۱۳۹۸ آغاز […]


ساخت موسیقی «گشت ارشاد ۳» به پایان رسید

ساخت موسیقی تازه‌ترین اثر سعید سهیلی توسط حبیب خزایی‌فر به پایان رسید. به نقل از روابط عمومی پروژه ، فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی هم‌اکنون در مراحل فنی پس از پایان فیلمبرداری قرار دارد و ساخت موسیقی این فیلم توسط حبیب خزایی‌فر به تازگی به پایان رسیده است. حبیب خزایی‌فر که در کارنامه خود ساخت موسیقی فیلم‌هایی […]


فیلم‌های جشنواره «ونیز» هفته آینده اعلام می شود

فهرست فیلم های حاضر در جشنواره «ونیز» ۲۰۲۱ هفته آینده اعلام می شود. از منابع نزدیک به جشنواره بین المللی فیلم ونیز خبر رسیده که فهرست فیلم های حاضر در بخش مسابقه این فستیوال هفته آینده اعلام می شود. تا به امروز سه فیلم جشنواره ونیز امسال مشخص شده اند که البته یکی از آنها […]


شبکه‌های پربیننده سیما در بهار کدام بود؟

شبکه‌های سه سیما ۵۱.۱ درصد، یک سیما ۴۵.۸ درصد و خبر معاونت سیاسی ۴۰.۹ درصد شبکه های پربیننده تلویزیون شدند. به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل بهار ۱۴۰۰، ۷۸.۱ درصد مردم در فصل بهار بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی بوده‌اند، ۵۳.۲ […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی