رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آئین اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» در شام عید غدیر برگزار شد و برترین‌های این جشنواره در بخش‌های مستند، داستانی و قاب صالح مشخص شدند. حجت الاسلام والمسلمین احسان بی آزار تهرانی، تولیت آستان امامزاده صالح (ع) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» با بیان اینکه حدود ۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده […]

آئین اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» در شام عید غدیر برگزار شد و برترین‌های این جشنواره در بخش‌های مستند، داستانی و قاب صالح مشخص شدند.

حجت الاسلام والمسلمین احسان بی آزار تهرانی، تولیت آستان امامزاده صالح (ع) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» با بیان اینکه حدود ۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: نکته جالب استقبال جامعه طلاب از جشنواره بود، آنها صفر تا صد آثار از فیلمبرداری، بازیگری، تدوین و … را خود انجام داده‌اند.

مدیر جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» ادامه داد: در عصری به سر می‌بریم که رسانه اصل شده است. اگر بقاع متبرکه به عنوان پناه مردم را با رسانه و هنر البته با نگاه هدفمند پیوند دهیم قطعا تولیدات ما برکت پیدا می کند.

در ادامه این آئین، داریوش ارجمند با بیان اینکه آوردن کار هنری به فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان بسیار ارزشمند است، گفت: اگر هنرمند مزین و مسلح به بارقه ای از انوار الهی نباشد راه به جایی نمی‌برد.

بازیگر نقش مالک اشتر در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) تصریح کرد: سال ها تحقیق کردم تا بدانم چرا فقط امیرمومنان(ع) شایسته جانشینی پیامبر اکرم (ع) بوده است؟ زندگی همه شخصیت های مختلف در رشته ها و عرصه های متنوع را بررسی کردم و دریافتم همه آنها در یک ساحت توانمند هستند اما مولای متقیان (ع) در همه علوم بشری توانمند و سرآمد هستند و ابواب این علوم را در نهج البلاغه به روی مردم گشوده اند.

وی اضافه کرد: ایشان به ما پدر خوب بودن، فرزند خوب بودن، ادیب و حقوقدان بودن و … را یاد داده داده اند. لذا اینکه پیامبر (ص) فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» پیامی برای همه بشریت است.

ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: ۱۹ ماه در مجموعه «امام علی(ع)» نوکری امیرالمومنین (ع) را کردم و می دانم این نوکری چه لذتی دارد.

در ادامه این آئین حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سخنانی با بیان اینکه امام علی (ع) قرآن ناطق هستند، گفت: امیرالمومنین (ع) تماما خدا را می دید و همه قول و فعل او برای خدا بود.

اعطای نشان خادمی افتخاری امامزاده صالح (ع) به فرهاد قائمیان، بازیگر از دیگر بخش های این آئین اختتامیه بود.

در ادامه برندگان بخش های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

در بخش مستند با حضور مهدی کیاسری، عضو هیئت داوران، حجت الاسلام خاموشی و نادر طالب زاده جوایز آثار برتر به شرح ذیل اعطا شد:

نفر دوم حسین نارمنجی برای مستند «عاشقانه ای برای یک دوست» با اهدای جایزه ۱۵ میلیون تومانی

نفر سوم الهام آقالری برای مستند «قهرمان» با اعطای جایزه ۱۰ میلیون تومانی

و نفر چهارم محمدرضا دهستانی برای مستند «سراج» با اعطای جایزه ۵ میلیون تومانی

این بخش برنده نخست نداشت.

در بخش داستانی جوایز به شرح ذیل با حضور منیر قیدی، مسعود اطیابی، سیدجواد ساداتیان، اعضای هیئت داوران و فرهاد قائمیان و حجت الاسلام عادل اعطا شد:

نفر اول سیاوش ساعدپناه برای فیلم «بابردو»؛ اعطای جایزه ۳۰ میلیون تومانی

نفرات دوم فاطمه دهقانی برای فیلم «دایره» و مصطفی دهقانی اشک برای فیلم «خلافکارهای اصلی» با اعطای جایزه ۱۰ میلیون تومانی

نفرات سوم محمدجواد حکمی برای فیلم «برای امیر» و سید محمود شریفی برای فیلم «ابتاء» با اعطای جایزه ۵ میلیون تومانی

برندگان بخش قاب صالح این جشنواره نیز به شرح ذیل هستند:

زینب عبدی برای «برادر رضا»، حمید مظفری برای «آخرین بسته» و سعید ایزدپناه برای «شرط ضمن عقد» با اعطای جوایز ۵ میلیون تومانی

بنابر این گزارش، شعرخوانی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز از بخش های این آئین بود و چهره های سرشناس هنر و بازیگری همچون رضا ایرانمش، فرهاد قائمیان، حمید طالب زاده و … در آن حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار