رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کارگردان و تهیه‌کننده «شب‌های مافیا» به ابهامی که درباره واقعی بودن بازی بازیگران این رئالیتی‌شو وجود داشت پاسخ داد. رئالیتی‌شوی «شب‌های مافیا» به روایت سعید ابوطالب از سال گذشته به شکل اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر شد که از همان ابتدا توانست مخاطبان خود را پیدا کند. حال با شروع فصل سوم این رئالیتی‌شو و پایان بازی گروه اول آقایان، شنیده‌های […]

کارگردان و تهیه‌کننده «شب‌های مافیا» به ابهامی که درباره واقعی بودن بازی بازیگران این رئالیتی‌شو وجود داشت پاسخ داد.

رئالیتی‌شوی «شب‌های مافیا» به روایت سعید ابوطالب از سال گذشته به شکل اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر شد که از همان ابتدا توانست مخاطبان خود را پیدا کند.

حال با شروع فصل سوم این رئالیتی‌شو و پایان بازی گروه اول آقایان، شنیده‌های خبرنگار صبا حاکی از آن است که در همه قسمت‌های این برنامه برای همه شرکنندگان سناریویی نوشته می‌شود و آن‌ها بازیگران نقش‌های نوشته شده روی کاغذ هستند.

درباره صحت و سقم این موضوع با سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه درباره این موضوع عنوان کرد: «شب‌های مافیا» کاملا یک رئالیتی‌شو و حدود دخالت گروه کارگردانی در بازی شرکنندگان در حد دکوپاژ است و به هیچ عنوان در نحوه بازی آن‌ها دخالتی نمی‌کنیم.

ابوطالب تاکید کرد: بازیگران وقتی به این برنامه دعوت می‌شوند بسیار برای آن‌ها مهم است که چطور دیده می‌شوند؛ جدای از اینکه در گروه برندگان یا بازندگان باشند. خوب بازی کردن از دغدغه‌های بازیگران این رئالیتی‌شو است.

او افزود: با توجه به این حساسیت بازیگران، ما هم تمرین‌هایی را برگزار می‌کنیم که شرکت‌کنندگان بنا به علاقه و وقتی که دارند در این تمرین‌ها حاضر می‌شوند و بازی مافیا را تمرین می‌کنند. البته که خیلی از افراد هستند که این بازی را سال‌هاست بلد هستند اما «شب‌های مافیا»ی ما کمی متفاوت‌تر و با روایتی دیگر بازی می‌شود به همین دلیل خیلی از بازیگران پیش از حضور در فیلمبرداری و ضبط بازی اصلی در جلسات تمرین حاضر می‌شوند.

«شب‌های مافیا» را کمی به سوی دراماتیزه کردن، حرکت دادیم

این کارگردان درباره تفاوت این رئالیتی‌شو با بازی مافیایی که مردم بازی می‌کنند، بیان کرد: در واقع در این برنامه ما بازی مافیا را کمی ساده کرده‌ایم. بازی‌ای که مردم می‌کنند نقش‌های بیشتری دارد و به دلیل این تعدد نقش‌ها بازی پیچیده‌تر است. ما برای نرسیدن به نقطه‌ای که مخاطب از پیچیدگی بازی آن را پس بزند دست به ساده کردن مافیا زدیم همچنین «شب‌های مافیا» را کمی به سوی دراماتیزه کردن، حرکت دادیم.

او افزود: بازی مافیا برای کسانی که آن را بازی می‌کنند جذاب است و حتی برای عوامل پشت صحنه، اما اینکه این بازی تا چه اندازه برای مخاطب جذاب باشد نکته‌ای است که ماه‌ها به آن فکر کرده‌ایم. مخاطبان این رئالیتی‌شو به اندازه گرداننده بازی اطلاعات دارند و حتی گاهی از گرداننده بازی نیز این اطلاعات بیشتر است چراکه شاید مخاطب ما در قاب تلویزیون اتفاقی را شاهد باشد که گرداننده متوجه آن نمی‌شود.

تلاش برای یک بازی واقعی

تهیه‌کننده «شب‌های مافیا» درباره نحوه بازی بازیگران گفت: بازیگران روایت ما را تمرین می‌کنند و به بازی اصلی می‌روند. هنگامی که بازی شروع می‌شود و بازیگران همگی سر جای خود می‌نشینند و مافیا آغاز می‌شود دیگر ما هیچ دخالتی در بازی نمی‌کنیم، اما به دلیل اینکه معمولا مافیا یک بازی طولانی است ما سعی می‌کنیم در تدوین به آن ریتم دهیم تا مخاطب را خسته نکند.

او افزود: برای مثال زمانی که گرداننده درحال پخش کردن کارت‌های بازیگران است از جامپ کات استفاده می‌کنیم تا کمی به ریتم بازی کمک کنیم، اما در اولین قسمت فصل سوم که بازی بیش از سه ساعت زمان برد تمام بازی بازیگران را بدون جامپ نشان دادیم تا به مخاطب بگوییم که ما هیچ دحالتی در روند این بازی و نحوه بازی شرکت‌کنندگان آن نداریم. اگر که به پشت صحنه‌های برنامه توجه کنید متوجه می‌شوید که چقدر این بازی برای بازیگران مهم است و تا چه اندازه تحت تاثیر برد یا باخت گروه خود قرار بگیرد.

به گفته این کارگردان و تهیه‌کننده، تمام جذابیت این رئالیتی‌شو حفظ واقعی بودن آن است و تا این لحظه دخالتی در آن نکرده‌اند.

ابوطالب ادامه داد: به همین دلیل است که بازیگران پس از بازی گاهی ناراحت و دلخور و گاهی خوشحال هستند چراکه زمان‌هایی بوده بازیگری درخواست کرده قسمتی از بازی او در تدوین حذف شود اما قطعا این اتفاق رخ نمی‌دهد چراکه «شب‌های مافیا» یک رئالیتی‌شو است. حتی نقش‌هایی که بازیگران در هر بازی دارند کاملا اتفاقی هستند.

«جوکر» و «فروشنده» کاراکترهای جدید شهر

او درباره اصطلاح سناریو در بازی بیان کرد: اینکه گاهی گرداننده از واژه «سناریوی بازی» استفاده می‌کند منظور از آن تعداد نقش‌ها و نوع نقش‌ها است به این معنا که ما در بازی هشت شهروند داریم که شش نفر از آن‌ها نقش خاصی را برعهده دارند و چهار مافیا که از آن‌ها نیز ۲ فرد کاراکتر خاص و ۲ مافیا ساده هستند. البته در ادامه این فصل و فصل‌های جدید قرار است یک نقش به گروه مافیا اضافه کنیم به نام «جوکر» که البته در فینال فصل گذشته نیز بود و یک نقش هم به شهروندان اضافه می‌شود به نام «فروشنده»؛ این سناریوی بازی است.

این کارگردان در پایان درباره تلاش «شب‌های مافیا» برای ارایه یک برنامه صادقانه عنوان کرد: همیشه خواهش ما از بازیگران این بوده است که تمرین کنند و بازی را صادقانه انجام دهند و با تمام ذهن خود وارد بازی شوند چراکه مخاطب مدت زمان ۲ یا سه ساعته‌ای را وقت می‌گذارد برای دیدن مافیا و حق دارد یک بازی درست، صادقانه و جذاب ببیند. هرچقدر که بازیگران تمرین بیشتری داشته باشند، بازی مافیای آن‌ها جذاب‌تر می‌شود و چون بازی را به خوبی یاد می‌گیرند شب پیچیده و جذابی رقم می‌زنند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار