رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
انتقاد تند شبنم فرشادجو از «یاور» و سازندگانش؛

مخالف نگاه زن‌ستیزانه سریال «یاور» بودم

شبنم فرشادجو با حضور در برنامه «سریالیست» ناگفته‌هایی از بازی در سریال پرحاشیه‎‌ای که با نوع نگاهش به زنان جنجالی شد بیان و به این سریال حمله کرد! به نقل از روابط عمومی برنامه، شبنم فرشادجو بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» که مهمان برنامه «سریالیست » با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا درباره […]

شبنم فرشادجو با حضور در برنامه «سریالیست» ناگفته‌هایی از بازی در سریال پرحاشیه‎‌ای که با نوع نگاهش به زنان جنجالی شد بیان و به این سریال حمله کرد!

به نقل از روابط عمومی برنامه، شبنم فرشادجو بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» که مهمان برنامه «سریالیست » با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا درباره انتقاداتی که به این سریال به دلیل شباهت با سریال «ستایش» وارد بود، گفت: من سریال «ستایش» را ندیدم. ولی مهم ترین نقدی که به سریال ما وارد بود به خاطر متن بود و زن ستیزی که در آن وجود داشت. این نقدی بود که شد و من هم با آن موافق هستم. من طرفداران بانوان و جزو مخالفان این نوع متن بودم. من حتی یک سکانس از سریال «ستایش» را ندیدم و نمی توانم نظر بدهم.

بدون خواندن فیلمنامه قرارداد بستم

او همچنین در ادامه درباره ایرادات محتوایی وارده به متن این سریال در زمینه حضور زنان و انفعالی که دارند، توضیح داد: متاسفانه باید اقرار کنم بدون خواندن فیلمنامه قرارداد بستم و به گروه اعتماد کردم. درباره نقش پرسیدم و دیدم خانم خانواده است. ۵ یا ۶ خط برایم توضیح دادند و من گفتم قرارداد می بندم. گروه یک و دو داشتند فیلمبرداری می کردند که من اضافه شدم. همه نقش ها قراردادشان را بسته بودند. حالا نمی دانم به چه علتی هنوز بازیگر این نقش پیدا نشده بود. من گفتم فیلمنامه ها را برایم به خانه بفرستید. قرارداد بستم و رفتم خانه و شروع به خواندن کردم. خودم جزو مخالفان و منتقد به شدت سخت نسبت به نوع نگاه آقای مطلبی به زنان هستم.

فقط به امید آقای سلطانی کوتاه آمدم

فرشادجو تاکید کرد: من جزو منتقدین هستم و برخی سکانس ها بود که حتی دعوایم می شد و دلم می خواست با نویسنده کار صحبت کنم. فقط توانستم به امید آقای سلطانی نازنین که خیلی دوستشان دارم و به نظرم کارگردان صبور و بی نظیری هستند کوتاه بیایم و کار کنم. یاد سریال «پدرسالار» افتادم که دهه ۷۰ پخش می شد و من آن زمان دبیرستانی بودم. کمند امیرسلیمانی به عنوان عروس آمد و عصیان کرد و سیستم عوض شد. من را یاد آن سریال انداخت که چنین پدر سلطه گری داشت. ولی آن برای ۳۰ سال پیش است.

این بازیگر تصریح کرد: من با حرف های منتقد برنامه درباره کلیشه ای بودن و مردسالار بودن این سریال موافق هستم. به نظرم همه چیز را نباید گردن زمان انداخت. به هر حال نویسنده این را نوشته بوده است. چند قسمت آماده بوده است. من ۲۴ قسمت را خواندم و آماده بود. یک زمانی بوده نویسنده نشسته و این را نوشته است.

همه خانم ها در این سریال ناراحت بودند

وی در واکنش به بازیگر نقش مقابلش که در این گفتگو، کمبود زمان را عامل ضعف سریال خوانده بود، اذعان کرد: خیلی برایم عجیب است که آقای حاتمی از کمبود زمان صحبت می کنند. به هر حال وقت بوده که رسیدگی شود چطور می شود یک زن در این نقش ظاهر شود!؟ زنی که طبق گفته خودشان لیسانس دارد. حالا بچه دار شده و یک کمی احمق به نظر می رسد. بعد کاملا منفعل است و باید گذشت کند و ببخشد و هرچه مادرشوهرش می‌گوید همان را گوش بدهد. خانم سعیدی هم ناراحت بودند. همه خانم ها در این کار ناراحت بودند.

فکر نمی‌کنم اتفاقات «یاور» در روستاها و شهرستان های ما هم بیفتد

فرشاد جو در ادامه توضیح داد: خیلی زیاد افرادی که در این کار مسن تربودند متلکم وحده بودند. خانم سعیدی و آقای ارجمند خودشان هم ناراضی بودند از این قضیه که چقدر نصیحتش کنم. نسرین چه کرده بود که باید اینقدر نصیحت می شنید؟ حوصل‌ اش را دارم؟ یک زن ۴۰ ساله که بچه های ۲۰ ساله دارد. می خواهد داماددار شود وحالا باید بنشیند نصیحت مادرشوهرش را بشنود. واقعا نداریم. فکر نمی کنم حتی در روستاها و شهرستان های ما این اتفاق بیفتد.

وی درباره متلکم وحده بودن کاراکترهای مادر و پدر یادآور شد: واقعا ما یک جاهایی بعد از ۷ صفحه جمله سرناهار و شام، فقط می گفتیم بله آقا جون چشم آقا جون! نمی دانم روی چه حسابی این متن نوشته شده بود. هربار هم خواستم با آقای نویسنده صحبت کنم به خاطر کرونا پشت یک دیوارهایی بودند و هیچ وقت تشریف نیاوردند. تا روز سوم چهارم پخش که آمدند و گفتند خسته نباشید. خیلی خوب بود. همین!

شاید مطلبی این سریال را دهه ۷۰ نوشته و حالا تصویب شده!

این بازیگر بیان کرد: سکانسی بود که من با مادرشوهرم نشسته ام تا به روز شوم و شوهرم من را بپسندد و نادم و پشیمان باشد! ما در این صحنه ژورنال نگاه می کردیم و من به کارگردان گفتم آقای سلطانی چه کسی الان ژورنال نگاه می کند! مجله خیاطی کسی نگاه نمی کند! الان اپلیکیشنی هست و در آن نگاه می کنی. ژورنال برای این دوره نیست. این سریال را آقای مطلبی دهه هفتاد نوشته است؟ من هنوز هم نمی دانم. شاید طرح برای قبل بوده است و بعدا تصویب شده است.

مطلبی کار دیگری بنویسد نخوانده بازی نمی کنم

بازیگر نقش نسرین درسریال «یاور» گفت: به نظرم باید نویسنده های جوان برای نوشتن بیایند و از متن های آنها استفاده شود. یک نگاه درست تری و به روزتری نسبت به زنان داشته باشند. اگر آقای مطلبی کار دیگری بنویسند نخوانده بازی نمی کنم. نویسنده جوان و پر از انرژی بیاید. نگاه درست تر و واقع بینانه تر و منطقی تری داشته باشد. ما توقع زیادی نداریم.

سری جدید «سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار