رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

روس‌ها اعلام کردند پیش از فیلم تام کروز، اولین فیلم ساخته شده در فضا را می‌سازند. به نقل از ورایتی، بیش از ۶۰ سال پس از آنکه شوروی آمریکا را شکست داد و اولین ماهواره اسپوتینک را به فضا فرستاد، اکنون رقابت ساخت اولین فیلم ساخته شده در فضا بین این ۲ داغ شده و […]

روس‌ها اعلام کردند پیش از فیلم تام کروز، اولین فیلم ساخته شده در فضا را می‌سازند.

به نقل از ورایتی، بیش از ۶۰ سال پس از آنکه شوروی آمریکا را شکست داد و اولین ماهواره اسپوتینک را به فضا فرستاد، اکنون رقابت ساخت اولین فیلم ساخته شده در فضا بین این ۲ داغ شده و آنها اعلام کرده‌اند پیش از ساخته شدن فیلم تام کروز در فضا، اولین فیلم ساخته شده در فضا را خواهند ساخت.

«چالش» داستان یک دکتر روسی را روایت می‌کند که به ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاده می‌شود تا زندگی یک فضانورد را نجات دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود تیم تولید ماه آینده برای انجام این ماموریت ۱۲ روزه که اولین در نوع خود محسوب خواهد شد به فضا می‌رود.

این فیلم حاصل همکاری بین آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»، شبکه عمومی چنل وان و استودیو «یلو، بلک اند وایت» خواهد بود.

«چالش» به کارگردانی کلیم شیپنکو ساخته می‌شود که سازنده کمدی پرفروش «پسر یک ثروتمند» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم روسی در تاریخ شناخته می‌شود.

یولیا پرسیلد از بازیگران کارکشته صحنه نمایش و سینما نقش اصلی را برعهده دارد. وی از میان بیش از ۳ هزار نفر که سال پیش به صورت آنلاین برای حضور در این پروژه ثبت نام کردند انتخاب شد.

تیم سازنده یک دوره سفر فضایی را در مرکز یوری گاگارین در اوایل امسال انجام داده و پنج‌شنبه کمیسیون پرشکی هم امنیت انجام این پروژه را تایید و موافقت خود را اعلام کرد.

طبق برنامه‌ها قرار است شیپنکو و پرسیلد ۵ اکتبر با سفینه فضایی سایوز به سرپرستی آنتون شکاپلروف یک فضانورد کهنه کار به فضا بروند. یک گروه پشتیبان نیز آنها را همراهی می‌کنند تا هر نوع مشکل پزشکی را حل کنند.

پنج‌شنبه در کنفرانس خبری که در این باره در مسکو برگزار شد پرسیلد گفت نباید ترسید و اگر از گرگ‌ها می‌ترسی نباید به جنگل بروی. وی گفت وقتی نداریم که بخواهیم برای ترس از دست بدهیم. وی تصاویری از تمرین‌هایشان در فضا را نیز نشان داد.

شیپنکو هم به پرسش هایی درباره تغذیه گروه در فضا پاسخ داد و گفت تنوع بیشتری در مقایسه با رستوران‌های متصل به زمین وجود خواهد داشت ولی از استفاده از قاشق در جاذبه صفر صرف نظر شده است. وی گفت حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فضا فیلمبرداری می‌کند و هم وظیفه کارگردان، هم مسئول دوربین و هم چهره‌پردازی را خودش انجام می‌دهد.

سال پیش ناسا اعلام کرده بود با همکاری الون ماسک و «اسپیس ایکس» و تام کروز اولین فیلم در فضا ساخته خواهد شد و بخشی از آن در ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلمبرداری می‌شود. بودجه این پروژه به کارگردانی داگ لیمن حدود ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است. هنوز معلوم نیست تولید این پروژه فعلاً بی‌عنوان چه زمانی شروع می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار