رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

۷۷۲۷۲ شهریور ۱۴۰۰ ۶۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش «سفیدبرفی»

به گزارش سینماخانه نمایش «سفیدبرفی» به کارگردانی شاهین ‌بامداد و با بازی شاهین ‌بامداد، هیلا ‌رضائیان، حمید ‌غنی، پویا ‌اکبریان، محمدرضا ‌قربانی، مونا ‌حسن ‌زاده، فرزاد ‌لطفی، سپیده محمدی، فاطمه ‌گریوانی، سحر ‌سبزی، فرزانه دودانگه، محمودرضا ‌پیرنیا، محمد معینی، سعید ‌حکیمی، سحر بهرامی، احمدرضا طاهری، امیرحسین ‌میرزائی، امیرحسین ‌نعیمی، امیر مهدی جباری، آرین ‌توتونچیان، الهام […]


فیلم کوتاه «پنجره روبرویی» آماده حضور در جشنواره های بین المللی شد

فیلم کوتاه «پنجره روبرویی» به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی، پس از اتمام مراحل پس تولید آماده حضور در جشنواره های بین المللی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی به حریم شخصی دیگران تعرض می‌کند‌. جاوید فراهانی در مصاحبه با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و چنین توضیح می‌د‌هد: ایده […]


«جنگ خودی» بیست و سومین حضور بین المللی خود را تجربه می کند

بیست و سومین حضور بین المللی «جنگ خودی» به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و جاوید فراهانی در جشنواره TRYON INTERNATIONAL FILM FESTIVAL در شهر ترایون، امریکا (کارولینای شمالی)در فراخوان این فستیوال بخش ویژه ای مختص به «حقوق بشر» است و «جنگ خودی» با پیشنهاد داوران این فستیوال […]


اعلام اسامی مستندهای راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره تلویزیونی مستند

۷۳ فیلم مستند در بخش بلند، نیمه بلند و کوتاه به بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند راه یافتند. به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، با پایان مهلت ارسال فیلم‌های مستند به دبیرخانه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند و پس از بررسی‌های هیات انتخاب، مستندهای راه‌یافته به بخش مسابقه این جشنواره در بخش مستندهای بلند، […]


سیدجواد هاشمی ممنوع‌التصویر نیست

برنامه «نشان ارادت» با حضور سید جواد هاشمی چهارشنبه سوم شهریورماه روی آنتن شبکه دو می‌رود. روز گذشته اول شهریورماه سکانسی از سریال «زخم کاری» با بازی سید جواد هاشمی و جواد عزتی در فضای مجازی منتشر شد که تصویر هاشمی در این سکانس در استخر با حاشیه هایی در فضای مجازی همراه شد. هم‌زمان با انتشار این سکانس، روابط عمومی […]


پخش سریال «سفر سبز» از آی فیلم

پخش مجموعه تلویزیونی «سفر سبز» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از چهارشنبه، سوم شهریور ماه در آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود. به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، سریال «سفر سبز» محصول سال ۱۳۸۱ شبکه سه سیما، جایگزین سریال «مرضیه» در جدول پخش کانال فارسی آی فلیم می‌شود. این مجموعه درباره زوجی مسیحی است که به ایران […]


«ملکاوان» و «بوم و بانو» تماشایی می شوند

دو سریال «ملکاوان» و «بوم و بانو» جایگزین «شب دهم» و «شرم» در شبکه تماشا خواهند بود. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، در روزهای ابتدایی ماه شهریور، اولین جابه جایی در آنتن این شبکه با پایان مجموعه «شب دهم»، از امشب رقم خواهد خورد و مجموعه «ملکاوان» جایگزین آن خواهد […]


انتشار نسخه ویژه نابینایان «زخم کاری» با صدای گلاره عباسی

سوینا (سینمای نابینایان) نسخه ویژه نابینایان سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را با صدای گلاره عباسی منتشر می‌کند. پس از استقبال از نسخه توضیح‌دار سریال‌های «دل»، «هم‌گناه» و «می‌خواهم زنده بمانم»، چهارمین همکاری فیلیمو و سوینا در حوزه سریال با «زخم کاری» آغاز می‌شود و اولین قسمت نسخه ویژه نابینایان این سریال روز […]


«محرم هیچ» در چالوس آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «محرم هیچ» ساخته مشترک طاهره فرد و الیاس عسکرپور برای آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در خلاصه داستان فیلم «کوتاه محرم هیچ» آمده است: نویسنده‌ای در حال نوشتن رمانی عاشقانه است که متوجه زنی می‌شود که رفتاری مشابه به یکی از شخصیت‌های […]


مداربسته از کرج در سانفرانسیسکو

فیلم کوتاه «مداربسته» به کارگردانى میلاد رضایی و تهیه‌کنندگی حسن محمودکلایه در اولین حضور بین المللى خود به بخش مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره «فیلم‌هاى ایرانى سانفرانسیسکو» در کشور آمریکا راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در خلاصه داستان «مداربسته» آمده است: حتی به اسلحه‌ خودت هم اعتماد […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...