رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 26 May

۷۷۲۷۲ شهریور ۱۴۰۰ ۶۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

نمایش مانکن در چهار جشنواره بین‌المللی

فیلم کوتاه «مانکن» ساخته مهناز ولی‌پور حضور در جشنواره‌های رومانی، یونان، امریکا و لبنان  را به کارنامه خود افزود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «مانکن» به کارگردانی مهناز ولی‌پور در هجدهمین دوره جشنوارهSIMFEST رومانی، نهمین دوره Chania Film Festival یونان، چهارمین دوره جشنواره Chicago Southland […]


کووید ۱۱ آماده نمایش شد

فیلم «کووید یازده» به کارگردانی فاطمه کثیرلو و نویسندگی محمدعلی مترنم تولید و آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «کووید یازده» فیلمی صامت با کمدی موقعیت کلاسیک‌گونه‌ است و در آن فربد رضوانی، مرتضی ولی‌زاده، امیرحسین شهری و علی آذریان نقش‌آفرینی کرده‌اند. به گفته کارگردان […]


«رنگارنگ» آماده شد

فیلم‌برداری فیلم کوتاه «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی پایان یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم برداشتی آزاد از علاءالدین و غول چراغ جادو و محصول انجمن سینمای جوانان اراک است. عوامل تولید «رنگارنگ» عبارتند از: نویسندگان: محمدرضا مرادی، گلسا غفاری کارگردان: محمدرضا مرادی بازیگران: پویان […]


روایتی از یک خاکسپاری

فیلم کوتاه «روایتی از یک خاکسپاری» به کارگردانی امیر صدقی آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم روایت داستان زنی بنام تارا است پس از خاکسپاری جنازه مادرش که به علت بیماری کرونا فوت کرده با تماسی غیرمنتظره از بیمارستان مواجه می‌شود… عوامل ساخت […]


تولید فیلم کوتاه باران‌های پشت شیشه در انجمن سینمای جوانان مهاباد

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد،گفت:فیلم کوتاه داستانی با عنوان «باران‌های پشت شیشه» در انجمن سینمای جوانان مهاباد تولید شد. به گزارش سینماخانه وبه نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد، فیلم کوتاه داستانی «باران‌های پشت شیشه»به نویسندگی و کارگردانی صادق محمودزاده تولید و آماده […]


برای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛

جشنواره تورنتو میزبان واکسینه‌ها خواهد بود

جشنواره فیلم تورنتو اعلام کرد میزبان شرکت کنندگانی خواهد بود که در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده باشند. به نقل از ورایتی، برگزار کنندگان جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۱ دیروز اعلام کردند شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید واکسن کرونا زده باشند و آن دسته از بازیگران، مدیران هالیوود یا روزنامه‌نگاران و دیگر مهمانانی که واکسن نزده‌اند باید […]


«بهار نارنجی من» در پایان فیلمبرداری

فیلم کوتاه «بهار نارنجی من» به نویسندگی و کارگردانی رضا نادری با اتمام مراحل فیلمبرداری آماده تدوین شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم روایت‌گر داستان فردی به نام نادر است که چهل سال پیش عاشق دختری می‌شود و وقتی در شرف ازدواج هستند اتفاقی باعث […]


فیلم سینمایی «کولبرف» راهی کانادا شد

فیلم‌ سینمایی «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری در جشنواره فیلم‌ مراقبت انسانی-محیط زیستی در کانادا نمایش داده می‌شود. فیلم سینمایی کولبرف به کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی به جشنواره بین‌المللی فیلم‌ مراقبت انسانی-محیط زیستی (HECFF) کانادا راه یافت. فیلم «کولبرف» در این جشنواره که ۲۲ تا ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور الی ۴ مهر) سال […]


معرفی شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»

اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» با تمرکز بر موضوع زندگی پساکرونا معرفی شدند. به نقل از روابط‌عمومی جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»، حبیب ایل‌بیگی (قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی)، لاله اسکندری (بازیگر)، روح‌الله حسینی (فعال فرهنگی)، محمدجواد حق‌شناس (فعال فرهنگی)، مهرداد خوشبخت (فیلمساز)، امیر شهاب رضویان (سینماگر)، کامران رسول‌زاده (شاعر، نویسنده و […]


آغاز اکران «آیدین» در سینماهای هنروتجربه

فیلم مستند «آیدین» که روایتی از زندگی بازیکن فقید بسکتبال ایران با صدای پرویز پرستویی است، از دوم شهریورماه در سینماهای هنروتجربه اکران خواهد شد. به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، اکران فیلم مستند «آیدین» به کارگردانی اشکان مهریار و تهیه‌کنندگی مهدی برجیان از روز دوم شهریورماه در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌شود. فیلم مستند «آیدین» […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی