دنیل کریگ پیش از این در پنج فیلم جیمز باند به نام «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش»، «اسپکتر»، «اسکای فال» و «وقت مردن نیست» نقش مامور «ام آی۶» را ایفا کرده است و در بازی اخیر خود در فیلم «وقت مردن نیست» موفق به تعاملات جدید با نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا شد.

دنیل کریگ ‌در واکنش به انتشار این خبر گفت: من واقعا مفتخرم که بعنوان فرمانده افتخاری نیروی دریایی سلطنتی انتخاب شدم.

وی پیش از این در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز اشاره کرده بود که نقش باند را نباید یک زن بازی کند اما (از ترس خشم لیبرال‌ها) بلافاصله افزود: باید نقش‌های بهتری برای زنان و بازیگران رنگین پوست (غیر سفید پوستان) نوشته شود.

تهیه‌کننده کهنه‌کار فیلم‌های جیمز باند، باربارا بروکُلی ،نیز در مصاحبه ای با ورایتی اشاره کرد که نقش باند را همیشه مردان باید بازی کنند اما میتواند هر نژادی باشد.

شایعه شده بود که لَشانا لینچ، همبازی کریگ در فیلم «وقت مردن نیست» نقش باند را در فیلم‌های آتی به او بسپارند اما در مصاحبه ای با «گاردین» لَشانا این شایعه را تکذیب کرد ‌و گفت : تغییراتی اساسی در فیلم‌های آینده باند رخ خواهد داد.

همچنین دریادار تونی رَدکین با اعطای این نشان اظهار داشت: به دنیل کریگ به عنوان فرمانده افتخاری به نیروی دریایی سلطنتی خوشآمد می‌گویم. افسران افتخاری ما به عنوان سفیران و حامیان نیرو عمل می‌کنند چرا که زمان و تخصص خود را برای به اشتراک گذاشتن آنچه نیروی دریایی سلطنتی درباره اقدامات جهانی و مدرن ما در سراسر جهان انجام می‌شود، به کار می‌برند.

لازم به ذکر است پنجمین و آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ در تقش جیمز باند در فیلم «وقت مردن نیست» تا یک‌ماه دیگر روی پرده‌ سینماها خواهد رفت.

نا گفته نماند جیمز باند یک جاسوس مشهور سازمان اطلاعات انگلیس است که درطول ۶۰ سال اخیر ، نماد قدرت و پیشرفتگی ساز وکار سازمان اطلاعات در سینما بوده است.

منبع: سوره سینما