رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مصطفى رسـتم پور یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «مارپله» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان کودکی است که قربانی بازی مارپله می شود و اتفاق هایی که در این میان برای او اتفاق می افتد. وی از مشکلات تولید فیلم سخن به میان […]

مصطفى رسـتم پور یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «مارپله» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان کودکی است که قربانی بازی مارپله می شود و اتفاق هایی که در این میان برای او اتفاق می افتد.

وی از مشکلات تولید فیلم سخن به میان آورد و افزود: نبود امکانات در شهرستان، نداشتن تجهیزات حرفه ای، نبود بودجه ی کافی‌، پیک های متعدد ویروس کرونا و حمایت نکردن سازمان ها و نهادها از فیلمسازان آزاد ما را دچار مشکل کرد، مگرنه ما خیلی زودتر می بایست این فیلم را تولید می کردیم.

رستم پور هدف از ساخت این فیلم را توجه به بیماری پدوفیلی اعلام کرد و گفت: هدف از ساخت فیلم نشان دادن بیماری پدوفیلی بود، اما متاسفانه هیچ توجهی نه از طرف سازمان و نهادی و نه از طرف جامعه به این بیماری و عواقب آن برای روح و روان یک کودک، نمی شود.

کارگردان این فیلم درخصوص برنامه های آتی خود اشاره کرد و افزود: هم اکنون در حال نوشتن فیلم ‌نامه بلند هستم که بعد از ساخت چند فیلم کوتاه و تجربه های کافی به این نتیجه رسیدم شروع به ساخت فیلم بلند کنم. بیشترین هدف من از ساخت فیلم، فیلمی است که دارای باشد، چرا که از دید من ساختن فیلم پویایی می آورد. درست است که شرکت در جشنواره ها مهم است ،اما هدف ما باید موفقیت آمیز بودن فیلم باشد و حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشد.

دکتر مصطفى رسـتم پور متخلص به مهزیار سال ۱۳۶۸ در فسا به دنیا آمد، اما دست تقدیر و جا به جایی محل کار پدر، پای او را به شیراز، آباده، سمنان و شاهرود هم باز کرد و پس از طی تحصیلات دوره تکمیلی مدرک دکترای خود را اخذ نماید. از سال ۱۳۸۷ نویسندگی و شاعری را به صورت جدی پیگیری کرد و پس از سال ها سرودن عاشقانه هایش، نخستین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۹۲ به نام نیلوفر مرداب در دو جلد به چاپ رساند. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ چاپ کتاب «ما فراموش شدگانیم» و «قلمم می گرید» را به کارنامه کاری خود اضافه کرد. مهزیار هم اکنون دو مجموعه ادبی با عنوان «نیلوفر در آینه» و «تن‌های تنها» را در دست چاپ دارد. عطش او به آموختن همچنان ادامه داشت تا اینکه در هنگام گذراندن دوران خدمت سربازی به حرفه بازیگری و کارگردانی علاقه‌مند شد و در پی این علاقه با حضور در کلاس های بازیگری و کارگردانی این حرفه را به صورت جدی پیگیری نمود. این تلاش ها اما با بازی در سریال خورشید بر نیزه، مهر باطله و کارگردانی فیلم هایی «خواب سنگین پیرمرد» و «بازی بدون صفر» و «از اینجا تا ابدیت» و «گوسفندان ما را خواهند بلعید» به نتیجه نشست و مقام و جوایزی در جشتواره های بین المللی در کشورهای مختلف را از آن خود کرد.

عواملی که در فیلم کوتاه «مارپله» نقش داشتند به ترتیب:تهیه کننده: ناصر قائدی،کارگردان: مصطفی رستم پور،عاطفه رضایان، نویسنده: مجتبی رستم پور و علیمحمد اقبالدار،بازیگران: علیرضا ثانی فر، شادی شاه علی، سید محمدمهدی موسوی،مشاور هنری و برنامه ریز: محمدصادق محمدنیا،دستیار کارگردان: مسیحا رحیمی و حسن ابراهیمی نژاد،منشی صحنه: سارا محمدی،عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احسان اطمینان،تصویربردار: میلاد خدر،دستیار تصویربردار: پرهام پورجاسم،نورپرداز: مهدی فلامرزی،دستیار نورپرداز: عرفان دهقان،صدابردار: مجتبی حقیقی،دستیار صدابردار: حمید حامی،صداگذار:سامان شهامت،موسیقی: فرزاد هادی،تصحیح رنگ و نور: شیرین اخلاصی،طراح صحنه : حمید اکرمی،طراح لباس:بتول رستم پور،نقاشی کودک: بنیامین حیدری،مدیر صحنه: جعفر رضایان،طیبه اکرمی،مجری طرح: ناصر قائدی،طراح گریم: زیبا جلودار،تدوینگر:مصطفی رستم پور،احسان مختاری،مشاور تدوینگر: پویان شعله ور،مدیرتولید: محمدرضا هاشمی نیا،مدیر تدارکات: علیرضا روستا،روابط عمومی:پیام احمدی کاشانی ،مترجم: حامد آشفته،پخش بین الملل: درگاه ایران‌فیلم‌

با تشکر از:محسن دانشور،علیرضا توکل،ناصر قائدی، مجید ابراهیمی،سونیا سنجری،طاهره شریفی،پویان رنجبر،آرمان فیاض،حمید دالوند،لاله صدر،اسماعیل علیزاده،سید رسول موسوی،بهرام‌ رضایی،هادی هنرپیشه،رهی اسکندری،احمد کاظمی

سینماخانه / خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار