رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

جشنواره سینمای ایران از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه کار خود را به طور رسمی در شهر شانتیئی فرانسه آغاز می‌کند. طبق گزارش رسیده، سید وحید یعقوبی مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط  با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی در خصوص برنامه های این دوره از جشنواره گفت:  افتتاحیه جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ آبان […]

جشنواره سینمای ایران از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه کار خود را به طور رسمی در شهر شانتیئی فرانسه آغاز می‌کند.

طبق گزارش رسیده، سید وحید یعقوبی مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط  با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی در خصوص برنامه های این دوره از جشنواره گفت:  افتتاحیه جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه با حضور مقامات رسمی و محلی این شهر ساعت ۱۹ به وقت محلی در سینمای شهر شانتیئی برگزار می‌شود. در این مراسم موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک فرانسوی نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: در روزهای برگزاری جشنواره در بخش غیر رقابتی شش فیلم کوتاه نمایش داده خواهد شد و در روز اختتامیه هم که یکشنبه ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود، فیلم «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی و  فیلم کوتاه «آوا» به کارگردانی مریم اشرفی در سینمای شهر سانلیس نمایش داده می‌شود.

مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط  با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری جشنواره دو کنفرانس برگزار می‌شود تصریح کرد: در روزهای برگزاری جشنواره دو کنفرانس «آنچه همیشه می خواستید درباره ایران بدانید» و «سینما: آیینه روح ایرانی» در شهرداری شانتیئی برگزار می‌شود. همچنین برنامه ملاقات و نشست هایی با صاحبنظران فرانسوی در خصوص فرهنگ و تمدن ایران در محل کتابخانه ها و مراکز فرهنگی شهر شانتیئی و سانلیس برای این سه روز تدارک دیده شده است.

یعقوبی ادامه داد: در حاشیه برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتیئی انیمیشن «بهادر» به کارگردانی عبدالله علیمراد و فیلم مستند «نان های دنیا» نیز نمایش داده می‌شود. همچنین در جشنواره امسال برنامه های جانبی همچون برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط یونس فقیهی در شهر سانلیس ، برگزاری نمایشگاه عکس ایران در سالن سینمای شهر سانلیس و کارگاه  شیرینی های سنتی ایرانی اجرا می‌شود.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از ۱۳ الی ۱۶ آبانماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار