رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

بعد از موفقیت در کن، فرهادی حالا یکی از جوایز اصلی آسیا پاسیفیک را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، اصغر فرهادی به خاطر کارگردانی فیلم «قهرمان» به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردان جوایز آسیا پاسیفیک شناخته شده است. در مراسم اهدای جوایز که امروز در استرالیا برگزار شد، هیات […]

بعد از موفقیت در کن، فرهادی حالا یکی از جوایز اصلی آسیا پاسیفیک را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، اصغر فرهادی به خاطر کارگردانی فیلم «قهرمان» به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردان جوایز آسیا پاسیفیک شناخته شده است.

در مراسم اهدای جوایز که امروز در استرالیا برگزار شد، هیات داوران متشکل از تران آن هونگ فیلمساز فرانسوی ویتنامی، آن ماری جاسیر فیلمساز فلسطینی، نشن مودلی مدیر فستیوال فیلم سیدنی، سونی تاراپوروالا فیلمنامه‌نویس و فیلمساز هندی و جنت وو مدیر بنیاد فیلم چین، فرهادی را به عنوان برنده این جایزه معرفی کردند.

هیات داوران در توصیف کار فرهادی گفت که فیلم او یک «اثر حماسی ذاتی» است.

فیلم «قهرمان» نخستین نمایش خود را در ماه جولای در فستیوال فیلم کن تجربه کرد و آنجا توانست جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کند.

در چهاردهمین جوایز آسیا پاسیفیک، فیلم «ماشینم را بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و «سابایا» ساخته هوگیر هیروری توانست جایزه بهترین فیلم سینمایی مستند را از آن خود کند.

امسال دو جایزه بزرگ هیات داوران اهدا شد. یکی از آن‌ها به عبدالله محمد سعد برای کارگردانی فیلم «ریحانه» رسید و دیگری از آن لیا پورسل به خاطر ساخت «همسر دامدار: افسانه مالی جانسون» شد.

جایزه بهترین نقش‌آفرینی یک بازیگر مرد به مراب نیندزه بازیگر اهل قبرس برای حضور در فیلم «حصر خانگی» ساخته الکسی جرمن جونیور رسید و آزمری بادون برای بازی در «ریحانه» توانست جایزه بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دهد. نگوین وین پوک از ویتنام هم برای فیلمبرداری «مزه» جایزه برد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار