رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
مدیر جشنواره کامریمج:

می‌توانیم از طاعون به رنسانس برسیم

مارک زیدوویچ می‌گوید بشر قبلا هم تجربه پاندمی را داشته و از آن با هنر قوی‌تر بیرون آمده است. به نقل از ورایتی، بیست‌ و نهمین دوره فستیوال فیلم انرگا کامِریمِج که یکی از برترین رخدادهای جهان در زمینه تجلیل از فیلمبرداری است، شنبه شب به صورت حضوری مراسم افتتاحیه خود را برگزار کرد. مارک […]

مارک زیدوویچ می‌گوید بشر قبلا هم تجربه پاندمی را داشته و از آن با هنر قوی‌تر بیرون آمده است.

به نقل از ورایتی، بیست‌ و نهمین دوره فستیوال فیلم انرگا کامِریمِج که یکی از برترین رخدادهای جهان در زمینه تجلیل از فیلمبرداری است، شنبه شب به صورت حضوری مراسم افتتاحیه خود را برگزار کرد.

مارک زیدوویچ مدیر فستیوال از این مسأله ابراز خوشحالی کرد که بسیاری از معروف‌ترین و خوش‌نقدترین فیلمبرداران حال حاضر سینمای جهان در این مراسم در مرکز فرهنگی جوردانکی واقع در شهر تورون در لهستان حضور داشتند.

در اشاره به پاندمی کووید -۱۹ که باعث شد سال گذشته این فستیوال مجبور شود برنامه خود را کاملاً به صورت آنلاین برگزار کند و همچنین در نحوه گذر از آن، وی به پیش‌زمینه تاریخی ماجرا اشاره کرد.

وی گفت «همیشه بعد از طاعون، رنسانسی در هنر به وجود می‌آید» و تصویری از مجسمه «بانوی تورون» را به حضار نشان داد که یکی از آثار هنری بزرگی بود که پس از گسترش طاعون در سده ۱۳۰۰ میلادی خلق شد.

با اشاره به بزرگ‌ترین پاندمی قبل از کووید -۱۹ که مربوط به یک قرن پیش می‌شود، زیدوویچ به مخاطبان گفت که بعد از آنفولانزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ که باعث مرگ میلیون‌ها انسان شد، آثار هنرمندان اولیه سینما مانند اف‌دبلیو مورنو با تصاویر خارق‌العاده به وجود آمد.

بعد از اینکه فستیوال سویا سال گذشته از برگزاری رخداد حضوری باز ماند، زیدوویچ امسال تمام تلاش خود را کرد تا همه چیز در مقیاسی بزرگ برگزار شود. رخداد امسال شاهد نمایش ۲۳۱ فیلم و برگزاری ۸۲ گفتگو تا روز بیستم نوامبر خواهد بود.

زیدوویچ قول داد به تجلیل از آثار برتر فیلمبرداری ادامه می‌دهد «تا بتوانیم ما هم که داریم از طاعون عبور می‌کنیم، همانند گذشتگان آثار هنری ماندگار خلق کنیم».

فیلم افتتاحیه فستیوال «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوهن با فیلمبرداری برونو دلبونل است که به صورت سیاه و سفید ضبط شده و دنزل واشنگتن و فرنسس مک‌دورمند در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار