رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، فیلم کوتاه ناجی ساخته حسین ترک جوش عصر روز شنبه ۲۲ آبانماه در مجموعه برنامه کتاب وعده بنیاد بیدل دهلوی در تماشاخانه سیمرغ به روی پرده رفت و سپس نشست رسانه ای آن با حضور کارگردان و تنی چنداز عوامل برگزار شد. دراین نشست که اجرا […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، فیلم کوتاه ناجی ساخته حسین ترک جوش عصر روز شنبه ۲۲ آبانماه در مجموعه برنامه کتاب وعده بنیاد بیدل دهلوی در تماشاخانه سیمرغ به روی پرده رفت و سپس نشست رسانه ای آن با حضور کارگردان و تنی چنداز عوامل برگزار شد.


دراین نشست که اجرا و کارشناسی آن را حمید عبدالحسینی به عنوان مدیرهنری  برنامه برعهده داشت ؛ حسین ترک جوش ‌کارگردان فیلم ناجی به بیان توضیحاتی درخصوص چگونگی تولید این اثرپرداخت و عنوان کرد که در مرحله نگارش و درهمکاری با نویسنده ،طرح و ایده اولیه تغییرات زیادی راازسرگذراند و درنهایت به آن چیزی تبدیل شد که روی پرده دیدید . در ادامه بیتا عالمی یکی از بازیگران فیلم ،پرداختن به دغدغه های مهاجران افغانستانی را از منظر اخلاقی یکی ازانگیزه های حضور دراین فیلم کوتاه دانست و همراهی این کاراکتر با شخصیت ناجی را از نکات قابل تامل جهت ایفای این نقش دانست . سپس مهسا قریشی بازیگر نقش ناجی ایفای کاراکتر یک دختر افغانستانی با لهجه ی خاص این شخصیت را چالشی خوب در عرصه بازیگری برای خود دانست و نتیجه ی کاررا رضایت بخش توصیف کرد؛ همچنین اردلان ترک جوش که منشی صحنه فیلم کوتاه ناجی را برعهده داشته به بیان نکاتی پیرامون شرایط تولید این فیلم پرداخت و مائده جعفری بازیگر خردسال فیلم نیز از حضور دراین کار و بازیگری ابراز علاقه کرد.در قسمت دیگری از این نشست حسین ترک جوش به انتقاد از عدم پذیرفته شدن فیلم در جشنواره های داخلی به ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت و بابیان اینکه نمایش ناجی در جشنواره های خارجی موید ارزشهای فیلم است از جنبه های تکنیکی و فنی کارگردانی این اثر سخن گفت . درادامه بازیگران فیلم ارزیابی خودرا از شرایط حال حاضر بازیگری در سینمای ایران ارائه کردند و ازوضعیت غلبه ی رابطه بر ضابطه انتقاد نمودند .


بخش پایانی این نشست به بیان نظرات مخاطبان و حاضران در سالن اختصاص داشت .
گفتنی ست برنامه کتاب وعده هرهفته شنبه ها ساعت ۱۸ در تماشاخانه سیمرغ  برگزار می گردد که دراین دوره به نمایش و بررسی فیلم های کوتاه اختصاص دارد و موسسه فرهنگی هنری تصویر یزدان ایرانیان به عنوان مجری طرح  آن حضور دارد.

عکس: آیلاراحمدی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار