رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازی محمود پاک‌نیت در سریال تلویزیونی «نوار زرد ۲»، پخش حکایت دل با موضوع چهره ماندگار هنر سرامیک و سفال، تولید فصل جدید انیمیشن جنگل فندق  و پخش سخنان حسین الهی قمشه‌ای درباره عرفان و تکنولوژی از اخبار امروز صداوسیماست. به نقل از روابط عمومی صداوسیما، سریال نوار زرد ۲ قصه‌ای پلیسی و جنایی را روایت […]

بازی محمود پاک‌نیت در سریال تلویزیونی «نوار زرد ۲»، پخش حکایت دل با موضوع چهره ماندگار هنر سرامیک و سفال، تولید فصل جدید انیمیشن جنگل فندق  و پخش سخنان حسین الهی قمشه‌ای درباره عرفان و تکنولوژی از اخبار امروز صداوسیماست.

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، سریال نوار زرد ۲ قصه‌ای پلیسی و جنایی را روایت می‌کند که در آن هنرمندانی چون بانیپال شومون، مهشید جوادی، پوریا پورسرخ، محمود پاک نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، امیرحسین صدیق، حسام محمودی، ایوب آقاخانی، آذین احرامی بازی می کنند.

نوار زرد ۲ محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است.

عوامل اصلی فصل دوم سریال نوار زرد شامل: جانشین تهیه کننده: حسن هندی، مدیرتولید: سعید کنگاور نظری، انتخاب بازیگر: علی شمس، مدیرتصویربرداری: هادی شلالوند، مدیرصدابرداری: احسان نوبخت، طراح گریم: احسان رناسی، طراح صحنه: قاسم مربی، طراح لباس: شیرین اتفاق، مدیر برنامه ریزی: علی جودی، دستیار اول کارگردان: خسرو نصیری خواه، منشی صحنه: یاسمن چراغعلی، دستیار تولید: رامین گودرزی،گروه تدارکات: محسن قره خانلو، خبات صالحی، دستیار تدارکات: محسن مختارزاده، عکاس: سحر محراب، مشاوره رسانه ای: سروناز مظاهری، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

حکایت دل چهره ماندگار هنر سرامیک و سفال را روایت می کند

زندگی حرفه ای استاد عباس عبادی از قاب حکایت دل شبکه چهار سیما، دوشنبه اول آذرماه پخش خواهد شد.

فیلم مستند دستهای ماندگار به زندگی  عباس عبادی از پیشکسوتان هنر سفالگری اختصاص دارد.

عباس عبادی در سال ۱۳۳۰ ه.ش در نطنز و در خانواده ای هنرمند که پیشینه سفالگری در آن به دوره قاجار می‌رسید زاده شد.
نطنز ۶ هزار سال تاریخ سفالگری دارد و قرن‏‌ها زادگاه سفالینه‌سازی با لعاب‌های فیروزه‏‌ای، زیرلعابی وجلاکاری و  مینایی سده‌های میانه بوده است و چیره‌دست‌ترین کاشی سازان را برای اصفهان صفوی پرورش می داده است. تا چند دهه پیش بیش از سی کارگاه پررونق کوچک و بزرگ در نطنز وجود داشت و یکی از مراکز ساخت و صدور انواع قطعات سرامیکی بوده است اما امروز تنها یک کارگاه از سلسله سرامیک‌سازان سنتی در آن باقیست که آن هم کارگاه عبادی است.
مجموعه مستند حکایت دل کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.
این برنامه سه شنبه حوالی ساعت ۱۴ و جمعه حوالی ساعت ۱۲ بازپخش می شود.

تولید فصل جدید انیمیشن جنگل فندق با محور خانواده

مرکز پویانمایی صبا با تولید فصل جدید انیمیشن جنگل فندق به تهیه کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی محمد حیدری، به مخاطبان کوچکش از اهمیت خانواده و جمعیت پایدار می گوید.

انیمیشن جنگل فندق در تلاش است مخاطبان کودک با دیدن زیبایی‌های بصری اثر، به طور غیرمستقیم پیام ضرورت وجود خانواده و جمعیت پایدار را درک کنند. کودکان این پیام را دریافت می‌کنند که خانواده به معنای همراهی والدین و بچه‌ها درکنار هم  است.

رضا تقدسی تهیه کننده این مجموعه انیمیشن هدف داستان این پویانمایی را دوری از تک روی‌ ها و ترویج همبستگی‌ ها در دست یابی به موفقیت های زندگی عنوان کرد.

تهیه کننده این برنامه که فصل جدید این مجموعه انیمیشن را در موسسه حور و به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید کرده است، تصریح کرد: این انیمیشن سه بُعدی با بهره گیری از قصه‌ها و ماجراهای پند آموز باهدف تاثیر همدلی، مشورت و کار گروهی در پیش بُرد موفق آمیز عملکردهای مختلف، سعی دارد در زمینه تحیکم روابط وتعامل رفتاری واخلاقی هرچه بیشتر بین دوستان و به ویژه اعضای خانواده گام های موثری بردارد.

الهی قمشه ای در شب های فرهنگ از عرفان و تکنولوژی می‌گوید

سخنان حسین الهی قمشه ای درباره عرفان و تکنولوژی در برنامه شب های فرهنگ دوشنبه اول آذر از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

در برنامه شب های فرهنگ موضوع عرفان و تکنولوژی در کلام حسین الهی قمشه ای، عارف، الهی‌دان، نویسنده، مترجم و سخنران کشورمان در زمینه عرفان، ادبیات و فلسفه هنر بیان می‌شود.

عرفان و تکنولوژی قابل جمع اند و قبول یکی مستلزم نفی دیگری نیست. می توان گفت عرفان در غلبه بر دیوهای درونی مانند شهوت چشم و… و تکنولوژی در غلبه بر دیوهای بیرونی سودمند است.

برنامه شب های فرهنگ را به تهیه کنندگی فریده گودرزی، ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار