رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم سینمایی «پاسیو» اولین ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای، «پاسیو» اولین فیلم بلند مریم بحرالعلومی، در ادامه رقابت‌های جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول با شعار «جشن تولد خورشید» راه یافته است و با […]

فیلم سینمایی «پاسیو» اولین ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای، «پاسیو» اولین فیلم بلند مریم بحرالعلومی، در ادامه رقابت‌های جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول با شعار «جشن تولد خورشید» راه یافته است و با دیگر آثار رقابت خواهد کرد.

جشنواره Istanbul International Nartugan Film Festival (IINFF) قصد دارد با کمک سینما یک وحدت فرهنگی بین مردمی که به زبان ترکی و لهجه‌های آن صحبت می‌کنند، در هر کجا که باشند ایجاد کند. به همین منظور آثار جشنواره از فیلم‌هایی هستند که توسط افرادی که به زبان ترکی فکر می‌کنند، ساخته شده است.

فیلم‌های بخش مسابقه این جشنواره از میان بیش از ۳هزار فیلم برگزیده شده که منتخبین ۱۳ تا ۱۶ دسامبر در سینما Beyoğlu استانبول به نمایش در می‌آیند و ۲۰ دسامبر نیز مراسم اختتامیه خواهد بود.

در فرهنگ ترک‌ها Nartugan یا Nardugan معادل شب یلدا و آغاز فصل زمستان است و به همین مناسبت اختتامیه این جشنواره در آستانه شب یلدا (۲۰ دسامبر) و همزمان با آغاز تعطیلات ترکی و کریسمس مسیحی‌ها برگزار می‌شود.

بهناز جعفری، کریم امینی، محدثه حیرت، یاسمن ترابی، بهروز قادری، سحر غمخوار، زنده‌یاد حسین ملکی و بابک انصاری، با حضور شقایق فراهانی و پوریا پورسرخ، بازیگران «پاسیو» هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار