رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 2 June
مستند «کسی او را ندید»:

جانبازی که از خاطره‌ها رفته است

مستند «کسی او را ندید» به کارگردانی علی خیرخواه و امین باحجب ماجرای جانبازی است که از یادها رفته است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هفتمین برنامه از رویداد «فیلم خبر» با اجرا و کارشناسی رهبر قنبری صبح امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه همزمان […]

مستند «کسی او را ندید» به کارگردانی علی خیرخواه و امین باحجب ماجرای جانبازی است که از یادها رفته است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هفتمین برنامه از رویداد «فیلم خبر» با اجرا و کارشناسی رهبر قنبری صبح امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه همزمان با چهارمین روز از جشنواره «سینماحقیقت» برگزار شد.
در رویداد فیلم خبر امروز، ابتدا مستند «کسی او را ندید» به کارگردانی مشترک علی خیرخواه و امین باحجب بررسی که در بخش مسابقه شهید آوینی نمایش دارد معرفی شد. خیرخواه گفت: بعد از دوازده سال که طرح این مستند در ذهنم بود طرح را به خانه مستند تبریز ارائه دادیم و خوشبختانه طرح پذیرفته شد و شروع به ساخت این فیلم رفتیم. استناد اولیه پژوهشی ما مصاحبه‌های پیرمردی بود که کاراکتر اصلی ما به شمار می‌رود و اولویت ما این بود که از صحت گفته‌ها استعلام کنیم.

او ادامه داد: مسئله مهمی است که کسی در انقلاب اسلامی و در  سال ۵۷ قطع نخاع شود، اما فراموش شده و نامش به عنوان جانباز هم ثبت نشود برای همین آگاهی پیدا کردن از صحت و سقم گفته‌ها بسیار مهم بود.

امین باحجب خیاطی‌پور کارگردان دیگر مستند  گفت: وقتی آقای خیرخواه این موضوع را به من پیشنهاد دادند ماجرا برایم جذاب شد و فکر کردیم این ماجرا بیشتر باید از زاویه دید همسر او روایت شود اما به هر حال روایت موضوع از این زاویه با چالش‌هایی نیز همراه می‌شد.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار