رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ششمین روز، دو کارگاه انتقال تجربه از حمید نجفی‌راد و هلنا ترستینکوا برگزار می‌کند. به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کارگاه‌های انتقال تجربه پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با حضور ۶ سینماگر ایرانی و ۵ سینماگر بین‌المللی در این دوره برگزار می‌شود. حمید نجفی‌راد […]

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ششمین روز، دو کارگاه انتقال تجربه از حمید نجفی‌راد و هلنا ترستینکوا برگزار می‌کند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کارگاه‌های انتقال تجربه پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با حضور ۶ سینماگر ایرانی و ۵ سینماگر بین‌المللی در این دوره برگزار می‌شود.
حمید نجفی‌راد و هلنا ترستینکوا دو سینماگری هستند که در ششمین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» مصادف با سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه، تجربیات خود را در کارگاه‌های جشنواره به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.
حمید نجفی‌راد از ساعت ۱۷ تا ۱۹، کارگاه خود با عنوان «تدوین در سینمای مستند» را برگزار می‌کند. حمید نجفی راد کارگردان و تدوینگر، متولد ۱۳۵۹ در تهران است. عمده فعالیت  نجفی‌راد در زمینه تدوین فیلم (داستانی و مستند) و ساخت آنونس و تیزر است، او تدوینگر فیلم‌های بدرود بغداد، لاک قرمز، شبی که ماه کامل شد، درجستجوی فریده و کشتارگاه است. نجفی راد برای ساخت آنونس فیلم شنای پروانه سیمرغ بهترین آنونس را از جشنواره فجر دریافت کرد. او برای تدوین مستند «در جستجوی فریده» جایزه بهترین تدوین را از جشنواره سینما حقیقت و برای تدوین فیلم «شبی که ماه کامل شد» جایزه بهترین تدوین را از بیستمین جشن حافظ دریافت کرد.
همچنین هلنا ترستینکوا نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ ، کارگاهی با عنوان «مستند به شیوه تایپ‌لپس» را برگزار می‌کند. هلنا ترستینکوا عضو آکادمی فیلم اروپا و زمانی وزیر فرهنگ جمهوری چک بوده است. ترشتیکوا بیش از پنجاه فیلم مستند با موضوعات مختلف ساخته که عمدتاً درباره روابط انسانی و مشکلات اجتماعی مختلف است.
استفاده از کارگاه‌های آنلاین جشنواره برای افرادی که موفق به دریافت کارت جشنواره «سینماحقیقت» شده‌اند از طریق خانه جشنواره روی سایت irandocfest.ir امکان پذیر است. طرح پرسش در بخش دوم کارگاه تنها برای افرادی مقدور است که پیش از جشنواره در کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. این افراد می‌توانند پرسش‌های خود را از طریق صفحه ایسنتاگرام @defcacademy مطرح کنند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار