رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

در ادامه برنامه فیلم خبر یازدهم با کارشناسی امین قدمی در مورد فیلم «آورتین» صحبت شد که کارگردان آن حسن وزیرزاده به صورت آنلاین در این برنامه حضور داشت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حسن وزیرزاده درباره این مستند که به موضوع […]

در ادامه برنامه فیلم خبر یازدهم با کارشناسی امین قدمی در مورد فیلم «آورتین» صحبت شد که کارگردان آن حسن وزیرزاده به صورت آنلاین در این برنامه حضور داشت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حسن وزیرزاده درباره این مستند که به موضوع ناامنی‌های جنوب شرق کرمان و فقر و بی‌آبی و اتفاقاتی که اشرار آنجا رقم زدند می‌پردازد، گفت: من دو سال در کرمان درس خواندم و به واسطه یکی از دوستان به آرشیو تصاویری از حسن زلفی دسترسی پیدا کردم و به ساخت این مستند مشتاق شدم. اگر آقای زلفی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. ایشان تصویربردار لشگر ۴۱ ثارالله بودند و به شدت شخصیت دل‌نشینی دارند و هیچ ادعایی روی فیلم‌های آرشیوی‌شان ندارند.

کارگردان مستند «آورتین» با اشاره به اینکه ما معمولا مردم تاریخ‌نابلدی هستیم، یادآور شد: وقتی کمی روی موضوع تحقیق کردیم دیدم اصلا سیاسی نیست. بلکه مساله امنیت، فقر و بی‌آبی است و همین باعث افزایش اشتیاقم به تولید مستند شد.

وزیرزاده با تاکید بر اینکه «سعی کردیم تصویری را از حاج قاسم به تصویر بکشیم که در واقعیت بوده.» گفت: خواستم بگوییم آن زمان، دلیل فقر و ناامنی جنوب شرق کرمان چه بوده و نقش او را که آن زمان فرمانده لشگر ۴۱ ثارالله بوده کاملا واقعی و بدون اغراق نشان دهیم. دغدغه من و گروهم این بود که فیلم‌مان شعاری نشود.

او در پایان با اشاره به اینکه «شش ماه درگیر بازگرداندن محتویات هاردی بودیم که فیلم‌های آقای زلفی روی آن قرار داشت و از بین رفته بود»، این فیلم را یک فتح باب برای پرداختن به موضوع جنوب شرق کشور و کرمان خواند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ آذر آغاز به کار کرده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار