رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

حمید مقدس کارگردان های فیلم کوتاه «انتخاب» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم  قدرت تصمیم گیری انسان را در مواجهه با یک موضوع  بررسی می کند، روایتگر پروش یک فکر است که سرانجام اگر منجر به تصمیم بشود می تواند در آینده ای نزدیک […]

حمید مقدس کارگردان های فیلم کوتاه «انتخاب» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم  قدرت تصمیم گیری انسان را در مواجهه با یک موضوع  بررسی می کند، روایتگر پروش یک فکر است که سرانجام اگر منجر به تصمیم بشود می تواند در آینده ای نزدیک چه عواقبی را در پی داشته باشد. داستان در مورد مردی است که در ذهن خود به یک موضوع خارج از چارچوب زندگی اجتماعی فکر می کند و همین امر موجب اختلال در روند زندگی او می شود. این فیلم در واقع یک موضوع اجتماعی را به چالش کشیده می کشد.

وی در ادامه از مشکلات سخن به میان آورد و افزود: متاسفانه در فیلم های ایرانی ژانر وحشت هنوز آن طور که باید و شاید نتوانسته به جایگاه خود برسد. یکی از عمده مشکلات این ژانر برای فیلمساز محدودیت ها و ممیزی های بسیار زیاد  در فیلمنامه، مجوز پروانه ساخت و نمایش است. در این فیلم ما سعی کردیم با خلق بجای موقعیت ترس جذابیت بیشتری به موضوع فیلم اضافه کنیم، اما چون زمان فیلمبرداری از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح ادامه داشت شرایط تولید بسیارسخت بود.

مقدس در ادامه از برنامه خود برای فیلم کوتاه انتخاب گفت و اضافه کرد: برنامه ای که برای فیلم انتخاب با توجه به جلساتی که با یاسمین رمضانی تهیه کننده، محمدکرمی و سجادمطلبی  مجریان طرح، پیام احمدی کاشانی مدیر روابط عمومی و همچنین علی تمیمی مدیر شبکه داشته ایم، قرار شد در چند جشنواره بین الملی خارجی شرکت کنیم.

این کارگردان در ادامه گفت: پیش تولید این فیلم در اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و پس از ضبط سکانس ها و مراحل پس از تولید در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰به پایان رسید.

وی از برنامه های آتی خود گفت: برنامه آتی بنده ساخت یک فیلم با موضوع و محوریت کودک کار به نویسندگی هانیه میان محله است، همچنین در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه با موضوع گروهک مجاهدین به نویسندگی پگاه سادات موسوی هستم که بعد از پایان نگارش فیلمنامه به سراغ انتخاب بازیگر و مراحل پیش تولیدفیلم خواهیم رفت.

عواملی که در فیلم نیمه بلند «انتخاب» نقش داشتند به ترتیب: کارگردان: حمید مقدس، تهیه کننده: یاسمین رمضانی، نویسنده: هانیه میان محله، مجری طرح: سجادمطلبی و محمد کرمی، مدیر تولید: علی توانگری، مدیر روابط عمومی: پیام احمدی کاشانی، مشاور پروژه: وحیدمقدس، جواد رکنی، مدیر مالی: هانیه میان محله، مدیرشبکه: علی تمیمی، تصویربردار: محمد رضا سمیعی زفرقندی، صدابردار: محسن اشتیاق، دستیار صدا: علیرضا آقا اسماعیلی، طراح صحنه، لباس و نور: علی لطیفی، گریم: سیما محمودآبادی، تدوین: حسین محبی، بازیگران: علی توانگری، حمیده افتخارمنش، مهدی دلفانی، سیما محمود آبادی و هانیه میان محله، باتشکر از موسسه ندای رهام، خانواده محترم افتخارمنش و اهالی محترم شهرری

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار