رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان سفیر «سرای گوهر» (مرکزی برای زنان و دختران بی‌سرپناه در معرض آسیب اجتماعی‌) انتخاب شد. پانته آ بهرام در حاشیه مراسم افتتاح یازدهمین سرای جمعیت طلوع بی نشان‌ها با نام سرای گوهر (سه‌شنبه، ۳۰ آذر) ضمن اعلام این خبر گفت: من با این آرزو و رویا به عنوان سفیر […]

پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان سفیر «سرای گوهر» (مرکزی برای زنان و دختران بی‌سرپناه در معرض آسیب اجتماعی‌) انتخاب شد.

پانته آ بهرام در حاشیه مراسم افتتاح یازدهمین سرای جمعیت طلوع بی نشان‌ها با نام سرای گوهر (سه‌شنبه، ۳۰ آذر) ضمن اعلام این خبر گفت: من با این آرزو و رویا به عنوان سفیر به سرای گوهر آمدم که در حد توان تجربه هایم را با زنان و دختران اینجا در میان بگذارم. جوهره هنر در وجود همه هست و کسی که آشپزی و گلدوزی می کند هنرمند است. خیلی مهم است که هر انسانی از گوهر وجودش چطور استفاده می‌کند. امیدوارم در کنار هم بتوانیم هنر بچه‌های این مرکز را رشد دهیم و از این طریق آنها را وارد اجتماع کنیم.

وی افزود: سال ها پیش به واسطه نقشی که بازی می کردم، متوجه شدم اعتیاد و کارتن خوابی چیست و زیر پوست این جامعه چه اتفاقاتی می‌افتد. باعث افتخارم است که در خدمت زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب باشم. هر حرکتی از یک نقطه صفری شروع می شود. من در جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها این شانس را دارم که روی نقطه صفر نیستم و قبلا از من دیگران زحمت‌های زیادی کشیده‌اند. من از میانه یک راه به مسیر پیوستم.

به جنبه های بین المللی سفیر بودن فکر می کنم

بهرام با بیان این نکته که به جنبه های بین المللی سفیر بودن فکر می کنم توضیح داد: تحقیقاتی انجام دادم که در کشورهای دیگر برای دختران در معرض آسیب چه اتفاقی می افتد. بعضی کشورها سعی می کنند سن خروج بچه‌ها از بهزیستی را به ۲۲ سال برسانند. در واقع چهار سال بیشتر بچه ها را نگه دارند. می‌خواهم ارتباطات بین المللی  برقرار کنم و تجربه های دیگر کشورها را در سرای گوهر بیاورم. همچنین اگر لازم باشد به عنوان سفیر جایی بروم و بودجه‌ای را تامین کنم، حتما می روم.

سلامت روانی یک جامعه به سلامت مادران بستگی دارد

میترا حجار بازیگر فیلم‌های لاله، صورتی و آتش بس۲ که یکی دیگر از مهمانان این مراسم بود ضمن قدردانی از پانته آ بهرام گفت: جامعه سالم با  زنان سالم ممکن می شود و سلامت روانی یک خانواده و جامعه به سلامت مادران بستگی دارد. هر کشوری که به لحاظ فرهنگی و تکنولوژی پیشرفته است زنان قدرتمندی دارد. در ایران هم زنان قدرتمندی داریم و باید دست به دست هم دهیم که شرایط مناسب را برای همه زنان و مادران فراهم کنیم.

اکبر رجبی، مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان نیز در بخش دیگری از مراسم هدف از انتخاب پانته‌آ بهرام به عنوان سفیر را ارتقای مشارکت مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواند و اظهار داشت: سرای گوهر متعلق به دختران بالای ۱۸ سال است که از نعمت پدر و مادر محروم هستند. امیدوارم دختران سرای گوهر از آینده ای درخشان بهره مند شوند.

فرشته حسینی بازیگر فیلم هفت و نیم و سریال قورباغه یکی از دیگر از مهمانان این مراسم بود.

سرای گوهر برای ۶۰ نفر از دختران سرپناهی را آماده و تجهیز کرده، تا با خیالی آسوده از آسیب‌های نداشتن سرپناه، خانواده و سرپرست مطمئن زندگی کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار