رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، تهیه‌کننده فیلم «سر به مهر» گفت: وقتی می‌پذیریم فیلم‌مان را برای ارزیابی در اختیار جشنواره فیلم فجر بگذاریم، باید قوانین آن را بپذیریم. این تهیه‌کننده سینما درباره انتقاد و اعتراض به تصمیمات جشنواره گفت: ما سینماگران وقتی تصمیم می‌گیریم در جشنواره‌ای […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، تهیه‌کننده فیلم «سر به مهر» گفت: وقتی می‌پذیریم فیلم‌مان را برای ارزیابی در اختیار جشنواره فیلم فجر بگذاریم، باید قوانین آن را بپذیریم.

این تهیه‌کننده سینما درباره انتقاد و اعتراض به تصمیمات جشنواره گفت: ما سینماگران وقتی تصمیم می‌گیریم در جشنواره‌ای شرکت کنیم، به این معناست که باید قواعد جشنواره را بپذیریم، همچنان که وقتی می‌پذیریم به یک سفر یا مهمانی برویم، قواعد آن را پذیرفته‌ایم. جشنواره هم دارای اصول، اساسنامه و قوانین است. وقتی می‌پذیریم فیلم‌مان را برای ارزیابی در اختیار جشنواره فیلم فجر بگذاریم، باید قوانین آن را بپذیریم.
شفیعی افزود: باید به این نکته هم توجه داشت که انتخاب، داوری و تصمیماتی که درباره فیلم‌ها گرفته می‌شود، یک امر قطعی و متقن نیست. بخش زیادی از کار ما که هنر و سینماست، سلیقه است. ممکن است فیلم ما مورد سلیقه یک هیئت انتخاب یا داوری باشد، ممکن است که هیئت انتخاب یا داوری دیگری، تصمیمی متفاوت درباره یک اثر بگیرند. البته سینما اصول و قواعد دارد اما عنصر سلیقه را نمی‌توان از ارزیابی یک اثر هنری جدا کرد. اعتراض هم فقط در چارچوب قوانین می‌تواند صورت بگیرد. وقتی یک انتقاد نسبت به مقوله هنر مطرح می‌شود، باید در چارچوب قواعد باشد.
تهیه‌کننده «شعله‌ور» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ادامه داد: وقتی گزاره‌هایی به عنوان قوانین جشنواره رسمیت پیدا کرد و سلیقه داور و دبیر جشنواره و یا هیئت انتخاب آن را زیر سوال برد، حتما در این شرایط انتقاد و اعتراض به‌جا خواهد بود. در دوره‌ای که فیلم «هیهات» به‌‌تهیه‌کنندگی من در جشنواره بود، به تصمیمات جشنواره اعتراض کردم. دلیل اعتراضم این بود که دبیر جشنواره فیلمم را برای هیئت انتخاب ارائه نکرده بود و طبیعتا هیئت انتخاب نظری درباره این اثر نداد…
شفیعی در پایان اضافه کرد: من به این موضوع اعتراض کردم چراکه دبیر خلاف قوانین، فیلم من را به اعضای هیئت انتخاب ارائه نکرد و من هم به این تصمیم معترض بودم و می‌گفتم اصل نمایش ندادن فیلم برای اعضای هیأت انتخاب، عملی خارج از قانون است. این جنس از اعتراض را نمی‌شود از کسی گرفت و افراد می‌توانند به طور قانونی اعتراض کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار