رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

پیمایش «سنجش ذائقۀ سینمایی ایرانیان» با طراحی و حمایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی، به عنوانِ طرح برگزیده بخش «طرح‌های ملی» سومین دوره «معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» انتخاب شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، آئین […]

پیمایش «سنجش ذائقۀ سینمایی ایرانیان» با طراحی و حمایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی، به عنوانِ طرح برگزیده بخش «طرح‌های ملی» سومین دوره «معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» انتخاب شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، آئین اختتامیه سومین دوره «معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» امروز با حضور بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر، محمود شالویی دستیار وزیر و مدیر کل حوزۀ وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی برگزارشد. در این مراسم پیمایش «سنجش ذائقۀ سینمایی ایرانیان» که با طراحی و حمایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی و توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اجرایی شده است، به عنوان طرح برگزیده اعلام شد.

در این برنامه که در آن از پژوهشگران برگزیده حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نیز تقدیر شد،، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بغرنج پژوهش در سینما که محل تلاقی تخصص‌ها و هنرهای مختلف است، گفت: یکی از دلایلی طراحی پیمایش مزبور این بود که سینمای ایران علیرغم شهرت جهانی‌اش، فاقد داده‌های منسجم و دقیقی در خصوص مخاطبان اصلی خویش است! و بدیهی است که این فقدان، امکانِ گفتمانی کردن مسئله مخاطب سینمای ایران را از آن سلب می‌نماید. از اینرو از طریق این پیماش مترصد فراهم نمودن داده‌های معتبر و در مقیاس ملی، برای پژوهشگران سینما بودیم تا از رهگذر تحلیل داده‌های آن، به شناخت دقیق‌تر مخاطبان سینمای ایران نائل آییم.

رحمتی در ادامه افزود: امیدواریم با استمرار این پیمایش‌ها به صورت سالیانه، تغییرات ذائقه سینمایی ایرانیان در طول زمان نیز مورد کندوکاو قرار گیرد و در اختیار سینماگران و سیاست‌گذاران این حوزه راهبردی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به آسیب‌شناسی پیمایش‌های ملی پرداخت و بیان داشت: به منظور اجتناب از نقطه ضعف اصلیِ سایر پیمایش‌ها که در نهایتِ امر، معمولاً به تولید یک سری داده‌های نسبتاً خام در قالب جداول، نمودار و آمار توصیفی بسنده می‌نمایند، در این پژوهش داده‌های گردآوری شده را در معرضِ تحلیل و تفسیرهای متعددی قرار دادیم و علاوه بر سفارش نگارشِ ۱۲ مقاله تحلیلی به پژوهشگران سینمایی، چند «کارگاه تحلیل یافته‌ها» نیز تمهید نمودیم که هفته گذشته نخستین جلسۀ آن برگزار شد و انشالله به زودی یافته‌های این پیمایش به ضمیمۀ یادداشت‌های تحلیلی آن، منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار