رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه 5 دی 1400 - 10:32
  • کد خبر : 85302
  • تئاتر
  • چاپ خبر : متون نویسندگان ایرانی قابلیت بسیاری برای ایده‌پردازی‌های نو دارد

کارگردان نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» گفت: آثار نویسندگان ایرانی قابلیت‌ زیادی برای ایده‌پردازی‌های نو دارد و چنین ایده‌هایی در نحوه اجرا و طراحی نمایش‌ها می‌تواند به آشتی مخاطبان با تئاتر منجر شود. نمایش ماه بر تَرکِ اسب پیر، به قلم و بازی ایوب آقاخانی، کارگردانی محمد عبدالهادی و تهیه‌کنندگی مهدی علی‌نژاد دی ماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه مهرگان به […]

کارگردان نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» گفت: آثار نویسندگان ایرانی قابلیت‌ زیادی برای ایده‌پردازی‌های نو دارد و چنین ایده‌هایی در نحوه اجرا و طراحی نمایش‌ها می‌تواند به آشتی مخاطبان با تئاتر منجر شود.

نمایش ماه بر تَرکِ اسب پیر، به قلم و بازی ایوب آقاخانی، کارگردانی محمد عبدالهادی و تهیه‌کنندگی مهدی علی‌نژاد دی ماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه مهرگان به صحنه خواهد رفت.

محمد عبدالهادی کارگردان نمایش ماه بر تَرکِ اسب پیر گفت: تلاش شده تا در تولید و اجرای این اثر نمایشی نگاهی متفاوت و تازه‌ای به روند تولید آثار نمایشی در تلفیق با تکنیک‌های سینمایی داشته باشیم.

بنا به اعلام گروه نمایش ماه بر ترک آسمان پیر، وی درباره نحوه اجرای این کار عنوان کرد: چند سالی بود دنبال متنی خوب به لحاظ  قابلیت‌های نمایشی بودم که پاسخگوی علاقه من به سینما هم باشد. در نهایت این نمایشنامه را به قلم ایوب آقاخانی پیدا و انتخاب کردم.

عبدالهادی با اشاره به آنکه بیشتر کارهایش بر حوزه آثار تصویری متمرکز بوده اما در حوزه تئاتر تحصیل کرده، افزود: تلفیق هنر نمایش با ویدئو در کارهای نمایشی تجربه تازه‌ای نیست و تا امروز نمونه‌های آن را دیده‌ایم اما این نمایشنامه قابلیت داشت بتوانیم به شکل جدیدتری این اتفاق را رقم بزنیم. در کل تولید این اثر نمایشی یک تجربه منحصر به فرد در این حوزه است.

آثار نویسندگان ایرانی قابلیت‌های زیادی جهت ایده‌پردازی‌ نو دارد و ایده‌های جدید در نحوه اجرا و طراحی نمایش‌ها می‌تواند به آشتی مخاطبان تئاتر با این هنر ارزنده منجر شود که امیدوارم مخاطبان از این کار ما نیز استقبال کنند.

در خلاصه این نمایش آمده است: در یکی از طولانی ترین شب‌های زندگی مهندس داوود مینو پناهنده ایرانی در کلن، خبری از زادگاهش مشهد به او می‌رسد…. خبری که زندگی‌اش را دگرگون می‌کند…

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار