رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

علی سرتیپی معتقد است تغییر دولت‌ها نباید در روند فعالیت‌های هنری تاثیرگذار باشد. علی سرتیپی (تهیه کننده و سینمادار) درباره اعلام فیلم‌های راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: زمانیکه یک فیلمساز اثرش را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کند باید تمام قوانینش را بپذیرد؛ این یک انتخاب است. اگر فیلمسازی شرایط جشنواره‌ای […]

علی سرتیپی معتقد است تغییر دولت‌ها نباید در روند فعالیت‌های هنری تاثیرگذار باشد.

علی سرتیپی (تهیه کننده و سینمادار) درباره اعلام فیلم‌های راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: زمانیکه یک فیلمساز اثرش را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کند باید تمام قوانینش را بپذیرد؛ این یک انتخاب است. اگر فیلمسازی شرایط جشنواره‌ای را قبول نداشته باشد، می‌تواند فیلمش را به جشنواره نفرستد. در تمام ادوار جشنواره، چه زمان انتخاب فیلم‌ها و چه زمان اهدای جوائز این مشکلات وجود داشته است. امیدواریم فیلم‌هایی که انتخاب شده‌اند، درخور جشنواره فیلم فجر باشند.

تهیه‌کننده فیلم «پل چوبی» با اشاره به اینکه مردم فیلم‌ها را می‌بینند و درست انتخاب می‌کنند، توضیح داد: فیلمسازان نباید فکر کنند که فیلمی که تولید کرده‌اند بهترین فیلم دنیا است. نباید چون برای یک فیلم هزینه کرده‌ایم اشکالاتش را نبینیم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه جشنواره سینمایی را نباید سیاسی کنیم، تصریح کرد: تغییر دولت‌ها نباید در روند فعالیت‌های هنری تاثیرگذار باشد. جشنواره را باید از تمام این اتفاقات جدا کرد و این رویداد نباید از این تغییرات تاثیر بگیرد. در تمام دنیا چنین روند وجود ندارد، اما در ایران این اتفاقات رخ می‌دهد. امیدواریم این تغییرات در انتخاب فیلم‌ها تاثیرگذار نباشد.

سرتیپی درپایان درباره چشم‌انداز چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: باتوجه به اینکه دوسال سینما درگیر همه‌گیری بیماری کرونا بوده است، فکر می‌کنم می‌توانیم منتظر روزهای خوبی در جشنواره فجر باشیم. شاید فیلم‌هایی که بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند نباشد، اما در کل به نظر می‌رسد جشنواره خوبی پیش رو داشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار