رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
بهرنگ توفیقی:

حسرتم فراموشی لهجه‌هاست

بهرنگ توفیقی کارگردان تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با حضور در شبکه دو سیما از علی انصاریان یاد کرد و مرگ او را همچنان باورنکردنی دانست. بهرنگ توفیقی شامگاه پنجشنبه ۹ دی‌ماه با حضور در برنامه تلویزیونی «احوالپرسی»، درباره موضوعات اجتماعی مختلفی از جمله درگذشت مرحوم انصاریان صحبت کرد و گفت: بعضی از آدم‌ها آنقدر […]

بهرنگ توفیقی کارگردان تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با حضور در شبکه دو سیما از علی انصاریان یاد کرد و مرگ او را همچنان باورنکردنی دانست.

بهرنگ توفیقی شامگاه پنجشنبه ۹ دی‌ماه با حضور در برنامه تلویزیونی «احوالپرسی»، درباره موضوعات اجتماعی مختلفی از جمله درگذشت مرحوم انصاریان صحبت کرد و گفت: بعضی از آدم‌ها آنقدر شاد و سرشار از حس زندگی هستند که حتی اگر یک سال هم بگذرد، تو باور نمی‌کنی از دنیا رفته‌اند؛ علی هم اینگونه بود و حیف شد. او علاوه بر اینکه دوست صمیمی من بود، در فیلم «سوختن» نقش یک مرد را برایم بازی کرد و حتی در جریان یک رویداد سینمایی، کاندیدای دریافت جایزه هم شد اما عمرش به این دنیا نبود.

وی در بخشی از سخنانش درباره حضور در تلویزیون و سریال سازی بیان کرد: تلویزیون را از سینما بیشتر دوست دارم و یکی از دلایل آن این است که مخاطب سریال، بسیار گسترده است. تعداد مردمی را که پای تلویزیون می‌نشینند، نمی‌توان مثل مخاطب سینما حدس زد یا شمارش کرد و این به خودی خود جذاب است. مردم هم همیشه لطف داشته‌اند؛ کار را می‌بینند، نقد می‌کنند، نظر می‌دهند و ارتباط برقرار می‌کنند. خدا را شاکرم که تمام سریال‌هایم مخاطب داشته است. اساساً ذات هنر با دیده شدن گره خورده و از بابت این اتفاق خرسندم.

این کارگردان درباره سریال‌های محبوبی که به او انگیزه ورود به عرصه حرفه‌ای کار هنر را داد، عنوان کرد: «هزار دستان»، «زیر تیغ» و «وضعیت سفید» از جمله این سریال‌ها بودند که باعث شدند به این هنر علاقمند شوم و کارم را شروع کنم. در این سال‌ها، تا جایی که ساختمان اثر اجازه داده سعی کرده‌ام فرهنگ ایرانی و آداب و رسوم را به کارهایم وارد کنم که این به معنای پایبندی اجباری نیست بلکه یک امر دلخواسته است.

وی اضافه کرد: فرم یا لحن نباید تحت تاثیر قرار بگیرد و من همیشه این را رعایت کرده‌ام. اصلاً یکی از حسرت‌های من فراموش شدن بعضی از لهجه‌ها و زبان‌هاست، شهرهای مختلف آیین و سنن زیادی دارد و من دوست دارم آنها را به کارم وارد کنم.

توفیقی همچنین درباره دوران کودکی خود به مرور خاطراتی پرداخت و گفت: «پدرم استاد ادبیات بود و به ورزش والیبال علاقه داشت، من اما عشق فیلم و سریال بودم. ما دیر رسیدیم به تلویزیون رنگی و حسرت دیدن سریال «آیینه» به شکل رنگی داشت می‌ماند به دل ما که یک روز پدرم با یک تلویزیون رنگی چوبی که برایم خریده بود، به خانه آمد و هنوز آن را نگه داشته‌ام و به عنوان یک گنجینه خاطرات نگاهش می‌کنم. به طور کلی آدم خاطره‌بازی هستم؛ اولین بار سال ۱۳۶۱ رفتم استادیوم و استقلالی شدم. این تیم یک هیچ برد و من آبی شدم. دوستان فوتبالی زیادی دارم که خیلی‌هایشان قرمز هستند اما با دوستانم کل کل فوتبالی نمی‌کنم.

حمید حامی مهمان دیگر این برنامه بود که هر پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. سیدجواد سیدمحسنی تهیه‌کنندگی، ندا غفاری، کارگردانی و پیمان قریب‌پناه صداپیشگی عروسک این برنامه را بر عهده دارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار