رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت زن و مقام مادر، رادیو فرهنگ ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به ویژه‌برنامه‌های امروز در میلاد حضرت فاطمه (س) بیان کرد: نقش و جایگاه زنان در جامعه بسیار حائز اهمیت است و رادیو فرهنگ در برنامه‌های ویژه […]

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت زن و مقام مادر، رادیو فرهنگ ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به ویژه‌برنامه‌های امروز در میلاد حضرت فاطمه (س) بیان کرد: نقش و جایگاه زنان در جامعه بسیار حائز اهمیت است و رادیو فرهنگ در برنامه‌های ویژه به نقش زنان و الگو پذیری در عرصه‌های مختلف از حضرت زهرا (س) می‌پردازد.

وی بررسی جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و جایگاه ایشان در شعر و ادبیات و سینما را برای فرهنگ سازی در جامعه مهم عنوان کرد و گفت: هنرمندان با الگو قراردادن حضرت زهرا به عنوان یک بانوی نمونه می‌توانند فرهنگ زندگی فاطمی را در جامعه ترویج داده و فرهنگسازی در این زمینه در توانمندسازی جامعه نقش مهمی دارد.

مدیر رادیو فرهنگ در توضیح برنامه‌های این شبکه رادیویی تصریح کرد: «حضرت مادر» ویژه برنامه گروه تاریخ و اندیشه این شبکه است که به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر روی آنتن می‌رود و در این برنامه با حضور کارشناسی دکتر فاطمه رضوی راد کارشناس ارشد حقوق زنان و دکترای جامعه شناسی «فرهنگ مادری» بررسی می‌شود و کارشناس برنامه درباره شناخت حضرت فاطمه (س) در پرتو تاریخ اسلام و پایگاه تقریب مذاهب اسلامی، جایگاه رسالت زن امروز و نقش مادر در تمدن سازی جامعه اسلامی سخن می‌گوید.

وی اضافه کرد: «بانوی آب و آینه» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با محوریت شرحی بر شخصیت و زندگی بانوی دو عالم و ولایت مداری حضرت زهرا (س) و شعر فاطمی پخش می‌شود، «بانوی آب و آیینه» در بخش روایتگری دو برهه تاریخی ولایت پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع) را بیان می‌کند، مدیحه سرایی فاطمی، نگاهی به اشعار در مدح حضرت زهرا (س) و کارشناسی پیرامون مقام زن از دیگر موضوعات بخش‌های مختلف این برنامه است.

مدیر رایو فرهنگ تصریح کرد: همچنین رادیو فرهنگ به منظور تکریم مقام زن و مادر پویش «مادرانه» را راه اندازی کرده است که علاقه مندان می‌توانند دل‌نوشته های خود، پیام، دل گفته، خاطره و… را برای مادرشان ارسال کنند تا در فواصل پخش و برنامه «کیمیای هستی» خوانده شود.

وی از پخش برنامه‌ای ویژه علاقه مندان به سینما خبر داد و گفت: یکی از ماموریت‌های رادیو فرهنگ حوزه راهبردی و مهم سینماست و از این رو برنامه «سینما فرهنگ» که به سینمای دفاع مقدس اختصاص دارد. محمد مجیدپور نویسنده و کارگردان مستند «زنان جبهه شمالی» به چگونگی ساخت فیلم و پیدا کردن موضوع که داستان حدود اعزام ۲۲۰ خانم از مرکزیت رودسر استان گیلان به منطقه جنگی است اشاره می‌کند، این مستند برنده لوح افتخار دوازدهمین جشنواره مردمی عمار شده است.

حبیبی در پایان گفت: امروز سوم بهمن ساعت ۱۴:۳۰ ویژه برنامه «برای مادر» با موضوع بررسی شعر فاطمی پخش می‌شود که مهدی امین فروغی نویسنده و پژوهشگر به عنوان کارشناس مجری در این برنامه مباحثی را درباره سیر تحول شعر فاطمی از گذشته تا دوران معاصر در زبان و ادبیات فارسی و زبان عرب مطرح می‌کند. بررسی جایگاه اشعار فاطمی در اشعار دوره اسلامی، دلایل اندک بودن اشعار فاطمی نسبت به اشعار نبوی و علوی از موضوعاتی که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین کارشناس این برنامه مبنای تقسیم‌بندی‌های تاریخی بسامد اشعاری را که برای حضرت رسول و در مدح حضرت علی (ع) سروده شده است، با اشعار فاطمی مقایسه می‌کند. تهیه کننده این برنامه نیز تهیه‌کنندگی رضا صفری است، ساعت ۱۵ نیز به مدت ۱۳۰ دقیقه ویژه برنامه «به رنگ باران» پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز همراه شنوندگان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار