رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

سیاوش زرین‌آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان» از پخش سری جدید این مجموعه در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صبا است که سری جدید آن برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ تهیه و تولید می‌شود. سیاوش زرین آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان» گفت: شخصیت‌های این اثر […]

سیاوش زرین‌آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان» از پخش سری جدید این مجموعه در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صبا است که سری جدید آن برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ تهیه و تولید می‌شود. سیاوش زرین آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان» گفت: شخصیت‌های این اثر به گونه ابر قهرمان‌ها شکل نگرفته‌اند و سعی شده آموزه‌های اخلاقی در لفافه و در زمینه مضامین طنازانه روایت شود.
سیاووش زرین آبادی نویسنده و کارگردان مجموعه پویانمایی «پهلوانان» گفت: سری جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با سری قبل آن ندارد و در سری جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیت‌های  آشنا برای مخاطب استفاده کنیم. به طور کل پویانمایی «پهلوانان» در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها تا حدودی ارتقا پیدا کرده، به گونه‌ای که کاراکترهای آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند.
وی افزود: از آنجا که خوشبختانه این انیمیشن مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفته بنابراین می‌توان مدعی شد پهلوانان اثری پرمخاطب است، چرا  که تاکنون توانسته تماشاگران زیادی را با خود همراه کند و ما به عنوان گروه تولید انیمیشن پهلوانان، روزانه پیام‌های بسیاری از داخل و خارج از کشور، مبنی بر تولید و پخش قسمت‌های جدید و بیشتری از این پویانمایی دریافت می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم گام‌های موثر و گسترده تری را در عرصه تولید این پویانمایی برداریم.
زرین آبادی در پاسخ به این سوال که مرکز پویانمایی صبا به نوبه خود تاکنون چقدر توانسته تولیداتی ماندگار در راستای تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان داشته باشد، ادامه داد: از آنجا که فیلم‌ها و مجموعه‌های انیمیشنی، جذابیت، گیرایی و پذیرش زیادی در میان مخاطبان به ویژه کودک و نوجوانان دارند، از این رو مرکز پویانمایی صبا با تولیدات به روز خود که محتوای آن‌ها برگرفته از فرهنگ، سنت‌های ملی و دینی است توانسته نقش موثر و بی‌بدیلی را در راستای حفظ و تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی در میان نسل امروز و حتی فردای این مرز و بوم داشته باشد.
وی با بیان این مطلب گفت: در روایت داستان‌های این مجموعه سعی شده نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیت‌های ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان در نظر گرفته شود و همچنین این انیمیشن با قرار دادن داروغه‌ ظالم، زورگو و مستبد درمیان روایت‌های خود ضمن ایجاد تعلیق و پرکشش کردن قصه‌ها در نظر دارد پیام‌های اخلاقی‌، معنوی و کاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند.
کارگردان مجموعه «پهلوانان» اظهار داشت: در تولید انیمیشن «پهلوانان» همیشه سعی بر این بوده که شاگردان پوریای ولی ویژگی‌های ابرقهرمانی و فوق انسانی نداشته باشند و به طور کامل شبیه آدم‌های معمولی با ضعف‌ها و قوت‌های عادی و آمیخته با روزمرگی‌ها به تصویر کشیده شوند تا مخاطب به ویژه نوجوانان بهتر بتوانند با آنها همذات پنداری کنند.
زرین آبادی در ادامه بیان کرد: از آنجا که موضوع قصه‌های این انیمیشن در زمینه مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ تاریخی خاصی تعلق ندارند. از این نظر مخاطب به راحتی می‌تواند با قصه‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های پهلوانان ارتباط برقرار کند.
نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان»بر اساس مستندات تاریخی، جوانمردان ضمن قرار گرفتن در میان طبقه متوسط شهری، همگی اهل کار و کاسبی بوده‌اند و فتوت‌نامه‌هایی به یادگار مانده از مشاغل مختلف در روزگار گذشته که در زمره دستاوردهای آنان به شمار می‌رود. از این رو در این انیمیشن تاکید خواهیم داشت که پهلوانان آدم‌های بی‌کار، سربار جامعه و زورگیر نبوده‌اند، بلکه انسان‌هایی اهل کار و حرفه بوده و هر کدام در شغل مناسب و مورد علاقه خود به کار و خدمت به خلق مشغول بودند همچنین کاراکتر پوریا در پهلوانان شغل پدری یعنی آهنگری را پیشه کرده که تا حدودی با مستندات تاریخی در مورد این شخصیت وفق دارد.
او در پایان در پاسخ به این سوال که سهم قهرمان و قهرمان پروری در این انیمیشن چقدر است و تا چه حد تلاش شده تا قهرمانی در قالب عملکردهای اخلاقی و رفتاری ترویج شود نه صرفا قوت زور بازوی آن‌ها، گفت: ترویج و انتقال آموزه‌های اخلاقی، معنوی و تربیتی به مخاطب مهمترین شاخصه پویانمایی پهلوانان است و در تولید آن سعی شده این پیام‌ها در لفافه‌ای از ماجرا، درگیری و طنز به صورت مناسب و جذاب بیان شوند. بنابراین درگیری فیزیکی و نمایش خشونت و صحنه‌های به اصطلاح اکشن و پربرخورد اصل این انیمیشن نیست و نبوده و از این موارد تا حدی که پیشروی قصه به آن احتیاج داشته بهره گرفته شده است.
علیرضا گلپایگانی تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد و سری جدید انمیشن «پهلوانان» که همچون سری پیشین خود با تکنیک دوبُعدی ساخته شده همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار