رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • یکشنبه 1 اسفند 1400 - 09:50
  • کد خبر : 91160
  • تئاتر
  • چاپ خبر : توضیح تهیه‌کننده «ث وهم شیشه‌ای» درباره دلائل لغو اجرای نمایش

پیمان چراغی تهیه‌کننده نمایش «ث وهم شیشه‌ای» درباره لغو اجرای نمایش توضیحاتی ارائه داد. پیمان چراغی تهیه‌کننده نمایش «ث وهم شیشه‌ای» در واکنش به خبری با تیتر «لغو یک اجرای نمایشی به دلیل بدعهدی تهیه‌کننده» که در خبرگزاری مهر منتشر شده بود و در آن کارگردانِ نمایش، بدقولی تهیه‌کننده در برآورده نکردن تعهداتش را دلیل لغو اجرا […]

پیمان چراغی تهیه‌کننده نمایش «ث وهم شیشه‌ای» درباره لغو اجرای نمایش توضیحاتی ارائه داد.

پیمان چراغی تهیه‌کننده نمایش «ث وهم شیشه‌ای» در واکنش به خبری با تیتر «لغو یک اجرای نمایشی به دلیل بدعهدی تهیه‌کننده» که در خبرگزاری مهر منتشر شده بود و در آن کارگردانِ نمایش، بدقولی تهیه‌کننده در برآورده نکردن تعهداتش را دلیل لغو اجرا دانسته بود، توضیحاتی ارائه داد.

چراغی در این باره گفت: نمایش «ث وهم شیشه‌ای» به کارگردانی امید افشاری و تهیه‌کنندگی من و مهدی رشیدی قرار بود ۷ بهمن ماه در تماشاخانه سپند به صحنه برود اما دلیل لغو اجرای این نمایش آنطور که کارگردان در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده است، بدعهدی شخص من در تامین دکور نمایش و نپرداختن هزینه سالن نبوده است. چنین بهانه‌هایی از طرف آقای افشاری برای توجیه کم کاری خودشان بوده است.

وی ادامه داد: با وجودی که طراحی لباس نمایش خیلی دیر به دست ما رسید اما با تلاش گروه طراحی لباس در موعد مقرر آماده تحویل شد ولی برای ساخت دکور نمایش با مشکل مواجه بودیم چون آقای افشاری هر روز یک پلان جدید برای طراحی صحنه نمایش به من ارائه می‌داد که چون نقشه آن به صورت اصولی طراحی نمی‌شد، به سختی قابلیت ساخت داشت. ایشان طراحی صحنه‌اش را از یک دکور مینیمال به ۵ دیوار آکاردئونی تغییر داد و من نیز تلاش کردم آن را برایش بسازم اما چون همزمان با نمایش ما کار دیگری نیز در سالن اجرا می‌شد ما مجبور به ساخت دکوری پرتابل بودیم و طرحی که آقای افشاری ارائه داده بود عملاً نشدنی و غیرمنطقی بود چون چیدن و جمع آوری دکور برای هر اجرا یک ساعت به طول می‌انجامید. سالن نیز اجازه طراحی چنین دکوری به ما نمی‌داد پس مقصر ساخته نشدن دکور من نبودم و هیچ گاه هم نگفتم بدون دکور اجرا برویم فقط انتظار ارائه طرحی را داشتم که بتوان آن را عملی کرد.

این تهیه‌کننده جوان تئاتر درباره پرداخت نکردن بخشی از هزینه سالن که باعث شده تماشاخانه برای گروه وقت بازبینی نگیرد، بیان کرد: من هیچ بی تعهدی در پرداخت هزینه سالن نداشته‌ام و دلیل اینکه تماشاخانه برای نمایش وقت بازبینی نگرفته، این بوده که آقای افشاری به مدیریت تماشاخانه مراجعه کرده و به آنها گفته که با من مشکل دارد و نمی‌خواهد نمایش «ث وهم شیشه‌ای» را اجرا ببرد سالن نیز با توجه به همین صحبت‌ها ترجیح داده برای اجرای نمایش اقدام نکند. آقای افشاری طبق قراردادی که با تماشاخانه بسته حق افشای مبلغ هزینه‌ای را که سالن برای اجرا دریافت کرده، نداشته است و سالن می‌تواند از وی شکایت کند.

چراغی در پایان بیان کرد: از نظر من تنها دلیل اجرا نشدن نمایش، آماده نبودن کار از لحاظ فنی بوده است. من از این همکاری درس بزرگی گرفتم چون من و امید افشاری تا یک هفته قبل از لغو کار با هم رفاقت داشتیم و بدون مشکل کارها جلو می‌رفت اما با شرایط پیش آمده قصد دارم از ایشان به دلیل تهمت و نشر اکاذیب شکایت کنم. امید افشاری در مصاحبه‌اش عنوان کرده از من شکایت کرده است در حالی که هیچ دادخواستی برای من نه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی و نه مرجعی دیگر ارسال نشده است و به نظر می‌رسد ایشان آرزویشان را به جای کارهای صورت گرفته شان اعلام کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار